Zadaniem metadanych jest przyciągnąć uwagę użytkownika i przedstawić zawartość strony, zachęcając do kliknięcia w link. Mają spory wpływ na SEO, gdyż zawierają słowa kluczowe i podpowiadają, jak pozycjonować stronę w SERP-ach.
Meta tytuł (
meta title) to krótka fraza lub zdanie, będące wizytówką strony w wynikach wyszukiwania. Powinien zawierać słowo kluczowe, na które pozycjonowana jest dana strona. Pod meta tytułem znajduje się jego krewny - meta opis.
Meta tytułom poświęcony jest osobny artykuł. Dowiedz się, jak je optymalizować i poznaj przykłady świetnych meta tytułów!
Meta opis (
meta description) towarzyszy meta tytułowi w wynikach wyszukiwania. W paru zdaniach zwięźle opisuje zawartość strony. Daje wskazówkę na ten temat zarówno użytkownikowi, jak i algorytmom wyszukiwarki.
Meta opisom poświęcony jest osobny artykuł. Dowiedz się, jak je optymalizować i poznaj przykłady świetnych meta opisów!