
Reklama i marketing dla usług i produktów B2B wymaga zdecydowanie bardziej kompleksowego podejścia aniżeli zaplanowanie i realizacja skutecznych kampanii reklamowych online. Procesy zakupowe w B2B są dłuższe, bardzo często w podejmowaniu decyzji uczestniczy więcej osób (osoba decyzyjna, osoba zbierająca informacje, doradcy), a sam proces trwa zwykle znacznie dłużej niż w przypadku B2C.
W marketingu B2B mamy do czynienia zwykle ze znacznie mniejsza liczbą odbiorców reklamy, ale kontakty te dotyczą transakcji o znacznie wyższej wartości i wymagają szczególnej personalizacji i optymalizacji.
Współpraca z agencją reklamową B2B wymaga nadzwyczaj silnego partnerstwa i pełnego zrozumienia biznesu. Wszelkie działania marketingowe i reklamowe powinny być spójne z przebiegiem procesu zakupowego klientów, a komunikacja odpowiednio personalizowana zgodnie z metodologią Customer Lifycycle Marketing.
Nowoczesny Marketing w B2B wymaga integracji danych dotyczących kampanii reklamowych, statystyk strony www oraz systemów wewnętrznych firmy (CRM lub ERP) tak, aby móc kontrolować przebieg każdej ścieżki kontaktu z klientem, dostarczać odpowiednie dane do działu sprzedaży, a przede wszystkim dostosowywać komunikaty reklamowe do każdego odbiorcy. Potrzebna jest automatyzacja i tzw. scoring leadów jeśli jest ich więcej.
Dobra strategia marketingu internetowego B2B obejmuje między innymi:
- skuteczne kampanie akwizycyjne budujące znajomość marki i oferty
- strona WWW zoptymalizowana pod względem architektury treści, SEO i użyteczności
- strategia Customer Lifecycle Marketing, czyli opis ścieżki zakupowej klienta i plan komunikacji na każdym etapie ścieżki zakupowej
- odpowiednie narzędzia integrujące systemy reklamowe i sprzedażowe
- odpowiednio zaplanowane kampanie remarketingowe, dostosowane do procesu zakupowego oraz kanałów sprzedaży B2B
- strategia marketing automation i dobrze skonfigurowane narzędzie marketing automation
- dobra organizacja procesów sprzedaży, w tym monitoring leadów, scoring, tagowanie na potrzeby kampanii reklamowych i marketing automation
- dobry system CRM, ERP zintegrowany z pozostałymi narzędziami marketingowymi
Największe doświadczenie mamy w poniższych obszarach:
- Tech B2B (Software)
- HR (narzędzia i usługi związane z rekrutacją i benefitami socjalnymi)
- Urządzenia i maszyny dla firm
- Usługi i rozwiązania finansowe dla firm