Jak sprawdzić meta opis swojej strony?
Jak w rzeczywistości prezentuje się meta opis (i meta tytuł) naszej strony? Możemy to sprawdzić na kilka sposobów.
Sprawdzenie meta opisu w wynikach wyszukiwania
Metadane strony możemy podejrzeć w SERP-ach. Jeśli chcemy wyświetlić wyniki dla danego hasła jedynie dla naszej strony, skorzystajmy z
parametru site. Na przykład: site:https://szkolenia.marketingonline.pl.
Sprawdzenie metadanych strony za pomocą parametru site
Wtyczka SEO - proste sprawdzanie metadanych
Zdecydowanie najlepsze rozwiązanie. Wystarczy dodać wtyczkę do rozszerzeń wyszukiwarki, np.
SEO META in 1 CLICK. Wtyczka pokazuje treść meta tytułu, meta opisu i sporo innych przydatnych danych.
Sprawdzenie metadanych za pomocą wtyczki SEO Meta in 1 CLICK
Kod źródłowy strony - sprawdzanie metadanych
Klikamy prawym przyciskiem myszy w obrębie otwartej strony i wybieramy "Wyświetl źródło strony". Metadane znajdują się zaraz na początku. Tytuł figuruje przy linijce
Title, a opis tuż pod nim.
Sprawdzenie metadanych w kodzie strony (fragment kodu)
CMS strony - sprawdzanie metadanych
Meta tytuł i meta opis strony możemy edytować w panelu administracyjnym CMS. Tam też szybko je sprawdzimy. W tym miejscu zyskamy też podpowiedź, czy meta są odpowiedniej długości, bez korzystania z narzędzi zewnętrznych.
Które strony serwisu powinny mieć najlepsze meta opisy w pierwszej kolejności?
W trakcie procesu pisania meta opisów dla całego serwisu pewne strony mają pierwszeństwo. Które i dlaczego?
Strona główna. To najistotniejsza część serwisu, ważne więc, by miała optymalny meta opis. Dodatkowo w przypadku linkowania do nas przez tę stronę, odbiorcom wyświetla się właśnie jej opis.
Strony w TOP10 wyników wyszukiwania. Nasze najlepiej pozycjonujące się strony powinny mieć najlepsze opisy, gdyż potencjalnie ściągają największy ruch.
Strony z kategoriami i ofertami. Postarajmy się, by ich opisy wyróżniały się na tle konkurencyjnych ofert.
Strony produktowe. Klient, który szuka produktu w wyszukiwarce, prawdopodobnie zostanie zasypany propozycjami. Warto zadbać o meta opis strony produktu, by zwiększyć szanse na kliknięcie i podjęcie decyzji.
Strony ubogie w content. Nie piszemy tu opisów w pierwszej kolejności. Zwłaszcza gdy tworzymy je automatycznie w oparciu o treść strony, która jest znikoma.