Meta tytuł (meta title) to niedługa fraza albo zdanie, pojawiające się w wynikach wyszukiwania. Użytkownik, wpisując zapytanie, otrzymuje listę wyników. Wyniki składają się z nazwy strony, a następnie meta tytułów, pod którymi znajdują się meta opisy.
Meta tytuł jest niezwykle istotny z punktu widzenia użytkownika oraz SEO. Pozwala odbiorcy zorientować się, o czym jest dana strona i czy spełnia jego oczekiwania.
Dobry meta tytuł przyciąga uwagę i zachęca do wejścia na stronę w celu otrzymania żądanych informacji. Pod kątem SEO optymalizacja meta tytułu wpływa na to, jak wynik będzie wyświetlany przez wyszukiwarkę. Dzięki odpowiednim działaniom na meta title możemy znacząco zwiększyć widoczność strony i jej klikalność.
Przeczytaj również: Meta opis strony internetowej - jaką ma funkcję? Jak napisać dobry meta opis?
Przykładowe meta tytuły - "Szkolenia Marketing Online", "Agencja SEM Marketing Online"
Jak optymalizować meta tytuł strony?
Warto zadbać o meta tytuł na stronie ze względu na istotność dla użytkownika oraz robotów wyszukiwarki. Jak pisać dobre meta tytuły? Oto przydatne wskazówki!
Unikalność meta tytułów. Każdy meta tytuł powinien być w miarę możliwości wyjątkowy. Tyczy się to zarówno innych tytułów w obrębie witryny, jak i tytułów u konkurencji. Co z tego, że treść strony jest unikalna, jeśli meta tytuł jest taki jak sto innych? Zadbajmy o wyjątkowość meta title, by wyróżniały się od reszty!
Zawartość meta tytułu, w tym słowa kluczowe. Treść strony jest pozycjonowana pod określone słowa kluczowe. Powinny się one znaleźć w meta tytule. Dobrze, jeśli będą w mianowniku - dla lepszej czytelności. Jeśli keyword to "buty męskie" - niech ta fraza znajdzie się w tytule. Najlepiej, jeśli słowo kluczowe znajduje się blisko początku tytułu. Wpływa to pozytywnie na czytelność meta title.
Dodatkowo - zachęcamy do lektury artykułu:
Keyword research: jak przeprowadzić szybkie i bezpłatne badanie słów kluczowych?
Zachęcający styl meta tytułu. Meta tytuł powinien nakłonić użytkownika do kliknięcia. Może zawierać obietnicę rozwiązania problemu, wspominać o ofercie, zadać intrygujące pytanie. Dobry meta title wpływa na CTR (Click-Through Rate - Współczynnik klikalności). CTR to stosunek liczby kliknięć do wyświetleń treści; im wyższy, tym lepiej dla witryny.
Długość meta tytułu. Meta tytuł musi być zwięzły, w przeciwnym razie może nie zmieścić się w oknach niektórych przeglądarek. Innymi słowy - roboty wyszukiwarki przeczytają go w całości, użytkownicy niekoniecznie. Zalecana długość to ok. 580 pikseli; dla wygody twórców stron przekłada się to na około 50-70 znaków. Długość metadanych można sprawdzić bezpłatnymi narzędziami, np. ToTheWeb.
Meta tytuł musi być na temat strony. W przeciwnym razie użytkownik poczuje się oszukany i szybko opuści witrynę. Ta negatywna praktyka, stosowana w meta tytułach oraz nagłówkach, to clickbait (przynęta).
Nazwa marki lub strony w meta tytule. Warto w miarę możliwości ją zawrzeć, gdyż wpływa dodatnio na przejrzystość strony. Jeśli jesteśmy znaną marką, nasza reputacja może z automatu zachęcić do kliknięcia linku.
Unikanie znaków specjalnych w meta tytule. Meta tytuł to nie miejsce na znaki takie jak # czy % ani emotikony. Wyjątkiem mogą być przypadki, gdy treść opisuje dosłownie znak specjalny lub ma z nim silne powiązanie. Niektóre emotikony można za to wykorzystać w meta opisie, by bardziej się wyróżniał.