Wskaźnik konwersji - Conversion rate
Wskaźnik (współczynnik) konwersji jest jednym z kluczowych mierników efektywności w digital marketingu oraz e-commerce. Używany jest do oceny skuteczności strony internetowej lub kampanii marketingowej w przekształcaniu odwiedzających w wykonujących pożądane działania użytkowników. Mogą to być zakupy, zapisy na newsletter, wypełnienie formularza kontaktowego czy pobranie aplikacji. Innymi słowy: współczynnik konwersji mówi nam, jaki procent użytkowników dokonał konwersji, czyli pożądanej przez nas czynności.
Obliczanie wskaźnika konwersji
Kalkulacja wskaźnika konwersji jest bardzo prosta. Wskaźnik konwersji jest wyrażany procentowo i obliczany jako stosunek liczby konwersji do liczby wszystkich odwiedzin na stronie. Na przykład: jeśli strona otrzymała 2000 odwiedzin i 100 z nich zakończyło się zakupem, wskaźnik konwersji wynosi 5%.
Wyższy wskaźnik konwersji wskazuje na większą efektywność strony w przekształcaniu odwiedzających w wykonujących pożądane przez nas działania użytkowników. Ciężko określić, jaki poziom współczynnika jest uznawany za bardzo dobry, jednak od 5% wzwyż można przyjąć, że to dobry stan. Najwyższe miary tego współczynnika - 10% i wyżej - osiągają najlepsi gracze na internetowym rynku.