Algorytm wyszukiwarki

Definicja Algorytmu wyszukiwarki



Algorytm to podstawa zależności między stronami internetowymi a wyszukiwarkami. Poznaj definicję algorytmu.
Algorytm wyszukiwarki to zestaw zasad i procedur, według których dokonuje ona oceny i rankowania stron internetowych w odpowiedzi na zapytania użytkowników. Innymi słowy - dzięki algorytmom wyszukiwarka może stworzyć ranking stron, które w najlepszy sposób odpowiadają na określone zapytanie i przedstawić je w postaci listy wyników wyszukiwania (SERP - Search Engine Results Page).

Algorytm analizuje zawartość strony i stopień dopasowania do zapytania. W procesie tworzenia listy wyników zbiera także sygnały wysyłane przez dotychczasowych użytkowników strony, takie jak prędkość ładowania, użyteczność czy poziom doświadczenia użytkownika.

Oto kilka najistotniejszych algorytmów wyszukiwarki Google:

  • Google Panda
  • Google Penguin
  • Google Hummingbird
  • Google Pigeon
  • Google Mobile-First Index
  • Google RankBrain
  • Google Fred
  • Google BERT

  • Jeśli chcesz dowiedzieć się o wiele więcej na temat poszczególnych algorytmów i poznać jeszcze bogatszy wykaz, polecamy uwadze artykuł: Najważniejsze algorytmy Google: 7 algorytmów kluczowych w SEO.

    Szkolenia
    Polski