Algorytm wyszukiwarki to zestaw zasad i procedur, według których dokonuje ona oceny i rankowania stron internetowych w odpowiedzi na zapytania użytkowników. Innymi słowy - dzięki algorytmom wyszukiwarka może stworzyć ranking stron, które w najlepszy sposób odpowiadają na określone zapytanie i przedstawić je w postaci listy wyników wyszukiwania (
SERP - Search Engine Results Page).
Algorytm analizuje zawartość strony i stopień dopasowania do zapytania. W procesie tworzenia listy wyników zbiera także sygnały wysyłane przez dotychczasowych użytkowników strony, takie jak prędkość ładowania, użyteczność czy poziom doświadczenia użytkownika.
Oto kilka najistotniejszych algorytmów wyszukiwarki Google:
Google Panda
Google Penguin
Google Hummingbird
Google Pigeon
Google Mobile-First Index
Google RankBrain
Google Fred
Google BERT
Jeśli chcesz dowiedzieć się o wiele więcej na temat poszczególnych algorytmów i poznać jeszcze bogatszy wykaz, polecamy uwadze artykuł:
Najważniejsze algorytmy Google: 7 algorytmów kluczowych w SEO.