SERP

Definicja SERP (Search Engine Results Page)



SERP to jedno z podstawowych haseł w słowniku specjalisty pozycjonowania. Jaka jest definicja SERP i dlaczego warto ją znać?
SERP oznacza Search Engine Results Page - czyli dosłownie strona z wynikami wyszukiwania. Jest to strona, która pojawia się, gdy wpiszemy nasze zapytanie w wyszukiwarkę. Lista wyników jest nieprzypadkowa, a zadaniem pozycjonerów jest optymalizacja treści na stronie oraz samej strony tak, by znaleźć się jak najwyżej w SERP. Jednocześnie układaniem tej listy za każdym razem, gdy internauci wpisują zapytanie, zajmują się specjalistyczne algorytmy wyszukiwarki.

SERP składa się z linków płatnych (sponsorowanych), linków organicznych oraz elementów dodatkowych, np. featured snippets (fragmentów treści, które odpowiadają wprost na dane zapytanie). Snippety wyświetlają się na liście wyników obok linku do strony, z której zaczerpnęły treść. Wielu użytkowników czyta tylko to i często nawet nie wchodzi na witrynę.

SERP odgrywa ogromną rolę w pozycjonowaniu stron. Znaczenie tego pojęcia dla content marketingu, powiązanie z algorytmami Google oraz wskazówki, jak dopasować strategię SEO i contentu pod SERP omawiamy w artykule: SERP — co to jest i jakie ma znaczenie dla SEO oraz Content Marketingu?

Zachęcamy do lektury!

Szkolenia
Polski