ROAS

Definicja ROAS



ROAS jest jednym z najważniejszych wskaźników, wykorzystywanych w analizie efektywności kampanii reklamowej. Poznaj definicję ROAS.
ROAS - Return On Advertising Spend, wskaźnik zwrotu z wydatków reklamowych. To miara pokazująca nam, jak skuteczne są nasze działania reklamowe w Internecie. ROAS wskazuje, ile złotych przychodu generuje każda złotówka wydana na reklamę. Ten wskaźnik jest kluczową miarą efektywności kampanii. Mówi nam, jak skutecznie przekształcamy budżet reklamowy w przychody.

ROAS wykorzystuje się do oceny skuteczności kampanii reklamowych (np. Google Ads, Meta Ads), optymalizacji budżetowania czy podejmowania decyzji inwestycyjnych.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak obliczyć ROAS, jak interpretować jego wskazania oraz poznać garść przydatnych wskazówek, zachęcamy do przeczytania artykułu: ROAS - najważniejszy wskaźnik dla kampanii reklamowej

Szkolenia
Polski