Rozszerzenia reklam na koncie Google Ads
Do omawianych zasobów dostajemy się następująco: wchodzimy w Kampanie, a następnie wybieramy Zasoby. Lista zawiera elementy: Plik graficzny, Nazwa firmy, Logo firmy, Link do podstrony, Nagłówek, Opis, Objaśnienie, Rozszerzenie informacji, Telefon, Formularz kontaktowy, Lokalizacja, Cena, Aplikacja, Promocja. Przyjrzyjmy się najważniejszym z nich.
Plik graficzny - zdjęcie, które wyświetla się obok naszej reklamy w wyszukiwarce. Nie może to być logo - jemu poświęcony jest osobny zasób. Jako plik graficzny możemy na przykład wybrać zdjęcie produktu.
Nazwa firmy - możemy ją dodać np. do kampanii albo do grupy reklam. Wyświetla się u góry reklamy.
Logo firmy - niewielki plik graficzny, który wyświetla się u góry reklamy, obok nazwy firmy.
Link do podstrony - umożliwia zamieszczenie pod reklamą odnośników do określonych podsekcji witryny. Np. sekcja "O nas", "Kontakt", etc.
Objaśnienie - to nieklikalny element reklamy, w którym możemy zawrzeć dodatkowe informacje na temat oferty.
Rozszerzenie informacji - ten element umożliwia dodanie kategorii informacyjnych.
Telefon - rozszerzenie umożliwiające podanie numeru kontaktowego. Co istotne, mamy możliwość ustalenia, kiedy numer telefonu będzie się dokładnie wyświetlać, np. w dni powszednie od 9:00 do 17:00 (przykładowe godziny, w których ktoś faktycznie będzie w stanie odebrać połączenie).
Formularz kontaktowy - umożliwia dostosowanie formularza kontaktowego, m.in. jego wyglądu oraz tzw. Thank you page (strony-podziękowania za wypełnienie).
Lokalizacja - umożliwia uzupełnienie danych na temat lokalizacji. Aby można było połączyć reklamę z lokalizacją firmy, potrzebne jest podłączenie konta Google Ads do konta Google Moja Firma.
Cena - to rozszerzenie umożliwia podanie ceny naszej oferty, np. produktu lub usługi.
Aplikacja - jeżeli mamy własną aplikację mobilną, to rozszerzenie Google Ads umożliwia dodanie odnośnika do AppStore lub Sklepu Play, za pomocą którego użytkownicy mogą pobrać taką aplikację.
Promocja - umożliwia określenie opcji promocji. Możemy wybrać okazję, z racji której oferowana jest dana promocja (rozpoczęcie roku szkolnego, Wielkanoc, Dzień Ojca, Walentynki i tak dalej). Określamy charakter rabatu, produkty objęte promocją, właściwy landing page, kryteria promocji.