Rozszerzenia reklam Google Ads – jakie są i do czego służą?

W naszych kampaniach w systemie reklamowym Google Ads mamy dostępną listę zasobów. Zawiera całkiem sporo elementów, których optymalizacja może być kluczowa dla sukcesu kampanii. Czy wiesz, jakie funkcje mają poszczególne elementy reklamy? W tym artykule przyjrzymy się konkretnym zasobom. Zachęcamy do lektury.

Rozszerzenia reklam na koncie Google Ads


Do omawianych zasobów dostajemy się następująco: wchodzimy w Kampanie, a następnie wybieramy Zasoby. Lista zawiera elementy: Plik graficzny, Nazwa firmy, Logo firmy, Link do podstrony, Nagłówek, Opis, Objaśnienie, Rozszerzenie informacji, Telefon, Formularz kontaktowy, Lokalizacja, Cena, Aplikacja, Promocja. Przyjrzyjmy się najważniejszym z nich.

Rozszerzenia reklam Google Ads - jakie są i do czego służą?

  • Plik graficzny - zdjęcie, które wyświetla się obok naszej reklamy w wyszukiwarce. Nie może to być logo - jemu poświęcony jest osobny zasób. Jako plik graficzny możemy na przykład wybrać zdjęcie produktu.
  • Nazwa firmy - możemy ją dodać np. do kampanii albo do grupy reklam. Wyświetla się u góry reklamy.
  • Logo firmy - niewielki plik graficzny, który wyświetla się u góry reklamy, obok nazwy firmy.
  • Link do podstrony - umożliwia zamieszczenie pod reklamą odnośników do określonych podsekcji witryny. Np. sekcja "O nas", "Kontakt", etc.
  • Objaśnienie - to nieklikalny element reklamy, w którym możemy zawrzeć dodatkowe informacje na temat oferty.
  • Rozszerzenie informacji - ten element umożliwia dodanie kategorii informacyjnych.
  • Telefon - rozszerzenie umożliwiające podanie numeru kontaktowego. Co istotne, mamy możliwość ustalenia, kiedy numer telefonu będzie się dokładnie wyświetlać, np. w dni powszednie od 9:00 do 17:00 (przykładowe godziny, w których ktoś faktycznie będzie w stanie odebrać połączenie).
  • Formularz kontaktowy - umożliwia dostosowanie formularza kontaktowego, m.in. jego wyglądu oraz tzw. Thank you page (strony-podziękowania za wypełnienie).
  • Lokalizacja - umożliwia uzupełnienie danych na temat lokalizacji. Aby można było połączyć reklamę z lokalizacją firmy, potrzebne jest podłączenie konta Google Ads do konta Google Moja Firma.
  • Cena - to rozszerzenie umożliwia podanie ceny naszej oferty, np. produktu lub usługi.
  • Aplikacja - jeżeli mamy własną aplikację mobilną, to rozszerzenie Google Ads umożliwia dodanie odnośnika do AppStore lub Sklepu Play, za pomocą którego użytkownicy mogą pobrać taką aplikację.
  • Promocja - umożliwia określenie opcji promocji. Możemy wybrać okazję, z racji której oferowana jest dana promocja (rozpoczęcie roku szkolnego, Wielkanoc, Dzień Ojca, Walentynki i tak dalej). Określamy charakter rabatu, produkty objęte promocją, właściwy landing page, kryteria promocji.
  • Właściwa optymalizacja wszystkich lub wybranych elementów w systemie Google Ads pozwoli nam stworzyć przykuwającą oko, atrakcyjną reklamę, zachęcającą do odwiedzenia strony, skorzystania z oferty lub spełnienia innego określonego celu.

    Rozszerzenia reklam Google Ads - jakie są i do czego służą?

    Przykładowa reklama Google Ads z kilkoma elementami rozszerzonymi.
    Więcej o tworzeniu i optymalizacji kampanii reklamowych mówimy na naszym profesjonalnym szkoleniu z Google Ads. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o budowie i prowadzeniu kampanii w wyszukiwarce, m.in.:

  • pomiarze konwersji w Google Ads,
  • słowach kluczowych w kampanii,
  • tekstach reklam,
  • Google Ads Editor,
  • remarketingu dla wyszukiwarek,

  • ...i wiele, wiele więcej - szkolenie Google Ads. Budowa i prowadzenie kampanii w wyszukiwarce jest w sam raz dla Ciebie. Polecamy je zwłaszcza jeśli myślisz o samodzielnym prowadzeniu kampanii, pragniesz zweryfikować dotychczasowe doświadczenia i zdobyć cenną wiedzę oraz marzysz o pracy jako specjalista SEM.


    Polecamy również lekturę artykułów:

  • Pomiar konwersji w Google Ads. Modele atrybucji konwersji
  • Koszt pozyskania klienta w e-commerce: jak go obliczyć i obniżyć?
  • Piotr Guziur


    CEO Marketing Online, specjalista SEM i SEO, były członek programu Trenerów Google Ads z tytułem Digital Champion. Autor książki „Marketing w Internecie – strategie dla małych i dużych przedsiębiorstw”, bestselleru wydawnictwa Helion oraz licznych artykułów na temat marketingu internetowego, planowania i badania mediów, a także rozwoju mediów cyfrowych i nowych form reklamy. Pierwsze doświadczenie zawodowe zdobywał w domu mediowym oraz w firmach w Polsce i zagranicą.
    Szkolenia
    Polski