Lejek contentowy

Definicja Lejka contentowego



Content funnel, czyli lejek contentowy, to strategia zbliżona do lejka sprzedażowego (zakupowego). Jest pomocną strategią w procesie budowania treści, dostarczanych na stronę internetową.
Treści tworzone w myśl lejka contentowego mają za zadanie przyciągnąć odbiorców atrakcyjnością i wartością. Kiedy już to zrobią, stopniowo starają się doprowadzić do konwersji, czyli np. dokonania zakupu. Innymi słowy - dzięki publikowanym treściom, użytkownicy mają z biegiem czasu przekształcić się w naszych klientów.

Nazwa "lejek" wzięła się stąd, że zaczynamy od szeroko zakrojonych działań, a kończymy na wąskich. Pierwszy etap kierujemy do dużego grona odbiorców, a kolejne - stopniowo - do mniejszych.

Etapy lejka contentowego, zasady działania oraz przydatne przykłady znajdziesz w artykule: Lejek contentowy: czym jest i do czego służy?
Zachęcamy do lektury!

Szkolenia
Polski