Konwersja to akcja, którą podejmuje użytkownik strony internetowej. Jest z góry zamierzoną odpowiedzią na nasze działania marketingowe. Konwersja obejmuje różne działania - może to być dokonanie zakupu, wypełnienie formularza, zapisanie się do określonego programu czy rejestracja na stronie.
Najważniejsze czynniki wpływające na konwersję:
Jakość treści na stronie - zrozumiała, wartościowa, użyteczna, unikalna
Doświadczenie użytkownika - czyli User Experience (UX) - optymalna szybkość ładowania strony, łatwość nawigacji, przejrzystość interfejsu
Wygląd i układ strony - estetyka, kolory, czcionki, tła, ogólne wrażenie
Call to action (CTA) - elementy mające zachęcić do działania (przyciski, hasła)
Optymalizacja pod różne typy ekranów, zwłaszcza urządzenia mobilne (ogromny procent użytkowników przegląda sieć na smartfonach)
Wiarygodność i zaufanie - powinniśmy dążyć do otrzymania statusu eksperta.
Dopasowanie strategii pozycjonowania do tempa zmian wymaga podejmowania szybkich decyzji. Podpowiadamy, jak uniknąć częstych błędów SEO. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem:
Pozycjonowanie strony: 10 najczęstszych błędów SEO