Konwersja

Definicja Konwersji



Konwersja to jedno z podstawowych pojęć w działalności stron internetowych. Poniżej podajemy jej definicję oraz kluczowe czynniki, które na nią wpływają.
Konwersja to akcja, którą podejmuje użytkownik strony internetowej. Jest z góry zamierzoną odpowiedzią na nasze działania marketingowe. Konwersja obejmuje różne działania - może to być dokonanie zakupu, wypełnienie formularza, zapisanie się do określonego programu czy rejestracja na stronie.

Najważniejsze czynniki wpływające na konwersję:

  • Jakość treści na stronie - zrozumiała, wartościowa, użyteczna, unikalna
  • Doświadczenie użytkownika - czyli User Experience (UX) - optymalna szybkość ładowania strony, łatwość nawigacji, przejrzystość interfejsu
  • Wygląd i układ strony - estetyka, kolory, czcionki, tła, ogólne wrażenie
  • Call to action (CTA) - elementy mające zachęcić do działania (przyciski, hasła)
  • Optymalizacja pod różne typy ekranów, zwłaszcza urządzenia mobilne (ogromny procent użytkowników przegląda sieć na smartfonach)
  • Wiarygodność i zaufanie - powinniśmy dążyć do otrzymania statusu eksperta.

  • Dopasowanie strategii pozycjonowania do tempa zmian wymaga podejmowania szybkich decyzji. Podpowiadamy, jak uniknąć częstych błędów SEO. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem: Pozycjonowanie strony: 10 najczęstszych błędów SEO

    Szkolenia
    Polski