Keyword, zwany także frazą kluczową, służy do określenia tematyki strony i odpowiedniego pozycjonowania w SERP. Keyword jest hasłem, które powinno przewijać się w treści strony, zaś sama treść musi być dopasowana tak, by omawiać to słowo kluczowe. Użytkownicy bowiem wpisują je w wyszukiwarkę, a naszym zadaniem jest dostarczenie im treści, które omawiają określone zagadnienie i spełniają oczekiwania. Słowa kluczowe są wykorzystywane przez algorytmy wyszukiwarki, by właściwie pozycjonować strony w wynikach wyszukiwania.
Gdzie umieszczać słowa kluczowe? W:
treści,
nagłówkach (H1-H6),
metadanych,
atrybutach ALT obrazków,
tekstach zakotwiczenia, czyli w treści linków (anchor text).
Typy fraz kluczowych:
long-tail - słowa kluczowe długiego ogona; niszowe, specjalistyczne, nietypowe (najmodniejsze kurtki na wiosnę 2024),
fat head - krótkie i ogólne słowa kluczowe (spodnie damskie, rowery górskie),
brandowe, czyli będące nazwami marek lub firm (Coca-Cola, telefony Apple),
lokalne, czyli odnoszące się do lokalizacji (dentysta Milanówek, apteka Grodzisk Mazowiecki).
Poznaj także definicję Keyword research.