Kanibalizacja treści

Definicja Kanibalizacji treści



Kanibalizacja treści to niepożądane zjawisko, które może znacząco obniżyć widoczność naszej strony. Na szczęście da się go uniknąć, umiejętnie tworząc content na stronę.
Kanibalizacja treści zachodzi wtedy, gdy więcej niż jedna podstrona serwisu jest zoptymalizowana pod to samo słowo kluczowe. Ponadto może wystąpić, jeśli treści na dwóch lub więcej podstronach są do siebie podobne.

Kanibalizacji nie powinno się mylić z duplikacją treści - czyli sytuacją, w której na dwóch podstronach treść jest kropka w kropkę identyczna.

Kanibalizacja sprawia, że algorytmy wyszukiwarki wpadają w zakłopotanie. Nie wiedzą, którą podstronę serwisu podać jako idealną odpowiedź na zapytanie użytkownika. W konsekwencji raz proponują wynik A, raz B. Unikalność strony spada w oczach wyszukiwarki, co mocno odbija się na pozycji w wynikach wyszukiwania.

Kanibalizacja treści to szkodliwe zjawisko, ale na szczęście można z nią walczyć. W artykule pt.: Kanibalizacja treści — czym jest i jak jej uniknąć? wyjaśniamy dokładniej, jakie są przyczyny zjawiska, jak zweryfikować i usunąć kanibalizację. Zachęcamy do lektury!

Szkolenia
Polski