Jak usunąć kanibalizację treści?
Jak już wspomniano, zjawisko kanibalizacji treści jest niepożądane, lecz da się z nim skutecznie walczyć. Jakie kroki warto podjąć?
Weryfikacja treści — tu można zaliczyć kilka kluczowych działań:
aktualizacja treści na podstawie najnowszych wydarzeń lub trendów,
usunięcie zduplikowanej treści,
zróżnicowanie treści — jeśli kilka stron dotyczy podobnego tematu, warto skupić się na pisaniu o różnych aspektach na osobnych podstronach.
Naprawa linkowania wewnętrznego — weryfikacja anchorów, prowadzących na stronę (jeden anchor prowadzi na jedną podstronę),
Unikać tworzenia zbyt wielu podstron — jeżeli np. do różnych wariantów danego produktu czy zagadnienia prowadzi osobny URL, ale słowo kluczowe jest takie samo,
Tag rel canonical — można nim oznaczyć stronę w jej kodzie HTML. Stanowi podpowiedź dla wyszukiwarki, która strona lepiej odpowiada danemu słowu kluczowemu,
Naprawa meta danych — unikatowe dla każdej podstrony.
Po każdorazowych działaniach naprawczych trzeba pamiętać o
ponownej indeksacji strony. Można to zrobić np. za pomocą Google Search Console.
Przy tworzeniu nowych materiałów na stronę trzeba pamiętać, jakie są przyczyny kanibalizacji treści. Należy więc dostarczać treści unikalnych i wartościowych dla użytkownika, a tagów i słów kluczowych używać w odpowiedni sposób. Istotna jest aktualizacja stron o najnowsze informacje.
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Zapoznaj się z profesjonalnym szkoleniem z optymalizacji treści.