[GA4]: Raport „Strony i ekrany”

Definicja [GA4]: Raport "Strony i ekrany"



Jest to raport w Google Analytics 4, który mówi o stronach odwiedzonych przez użytkowników w obrębie naszej witryny.
Podaje również informacje na temat ekranów otwartych przez nich w naszej aplikacji mobilnej. Na podstawie zawartych w nim informacji możemy dokonać analizy sposobu korzystania z naszej witryny i aplikacji przez użytkowników.

Raport możemy wyświetlić, logując się do usługi GA4, następnie klikając w Raporty po lewej stronie, a potem wchodząc w Zaangażowanie > Strony i ekrany.

Jeśli chcemy, by wykresy i tabela raportu dotyczyły tylko jednej strony lub ekranu, dodajemy filtr raportu. Żeby zobaczyć dane dotyczące tylko jednej lub kilku stron (bądź jednego lub kilku ekranów), wykonujemy następujące kroki:

  1. Na górze raportu klikamy + Dodaj filtr.
  2. W okienku „Tworzenie filtra” po prawej stronie zostawiamy zaznaczone pole „Uwzględnij”.
  3. W menu „Wymiar” klikamy „Ścieżka strony i klasa ekranu”.
  4. W menu „Wartości wymiarów” wybieramy min. 1 ścieżkę strony (lub klasę ekranu).
  5. Klikamy "OK" i "Zastosuj".

"Strony i ekrany" pokazują nam, z jakich stron i ekranów korzystają użytkownicy. Te dane nie biorą pod uwagę tego, czy jest to pierwsza, czy już któraś z kolei strona w obrębie witryny. Żeby zobaczyć, na którą stronę internauci trafiają jako pierwszą, możemy skorzystać z raportu Strona docelowa.

Wymiar w w tym raporcie GA4, noszący nazwę "Ścieżka do strony i klasa ekranu" mówi nam, jaki jest adres URL odwiedzanej strony przez użytkownika, a dane dot. klasy ekranu pochodzą z aplikacji mobilnej.

Raport zawiera następujące dane:

  • Średni czas zaangażowania (czyli jak długo użytkownik przeglądał stronę lub była aktywna na jego ekranie),
  • Konwersje,
  • Liczba zdarzeń (liczba przypadków wywołania zdarzenia przez odbiorcę),
  • Łączne przychody,
  • Wyświetlenia,
  • Wyświetlenia na użytkownika,
  • Użytkownicy.


  • Jeśli chcemy sprawdzić, co dokładnie użytkownicy robią na stronie po jej odwiedzeniu, możemy skorzystać z danych "Eksploracje sekwencji ścieżki" w GA4.

    Zapraszamy na profesjonalne szkolenie z Google Analytics 4 w naszej Akademii Marketing Online.

    Szkolenia
    Polski