Określa pierwszą stronę, na którą trafiają użytkownicy, a następnie podaje liczbę użytkowników, którzy odwiedzili poszczególne następne strony. Jest to bardzo przydatna informacja, gdyż charakteryzuje ruch na naszej witrynie, dając nam tym samym wskazówki, które strony przyciągają zainteresowanie i są wartościowe, a nad którymi należy jeszcze popracować.
Jak wyświetlić raport w Google Analytics 4? Po zalogowaniu do usługi GA4 przechodzimy do sekcji "Raporty" w menu po lewej stronie, a następnie wybieramy Zaangażowanie > Strona docelowa.
Raport zawiera wymiar (atrybut danych, opisywany słownie, np. "Nazwa zdarzenia", a tym zdarzeniem może być kliknięcie na stronie), określający ścieżkę do strony i ciąg zapytania, powiązane z pierwszą odsłoną w sesji. Wchodząc na stronę www.nazwastrony.pl/stronaglowna1, w raporcie pojawi się informacja "/stronaglowna1".
Najważniejsze dane:
Średni czas zaangażowania na sesję - mówi, jak długo strona była aktywna w przeglądarce użytkownika lub znajdowała się na pierwszym planie urządzenia.
Aktywni użytkownicy - liczba użytkowników, korzystających ze strony. Są to użytkownicy unikalni.
Konwersje - liczba konwersji (wykonanych przez użytkowników działań, od których zależy sukces naszej firmy lub strony), wywołanych przez odbiorców.
Nowi użytkownicy - dane na temat użytkowników, którzy odwiedzili stronę po raz pierwszy.
Sesje - liczba rozpoczętych sesji na stronie.
Łączne przychody - suma = zakupy + zakupy poprzez aplikację + przychody z reklam + subskrypcje.
Jeśli chcemy sprawdzić, co dokładnie użytkownicy robią na stronie po jej odwiedzeniu, możemy skorzystać z danych "Eksploracje sekwencji ścieżki" w GA4.
Zapraszamy na profesjonalne szkolenie z Google Analytics 4 w naszej Akademii Marketing Online.