[GA4]: Raport „Strona docelowa”

Definicja [GA4]: "Strona docelowa"



Strona docelowa jest szczegółowym raportem w GA4, który mówi o interakcjach użytkowników z naszą stroną.
Określa pierwszą stronę, na którą trafiają użytkownicy, a następnie podaje liczbę użytkowników, którzy odwiedzili poszczególne następne strony. Jest to bardzo przydatna informacja, gdyż charakteryzuje ruch na naszej witrynie, dając nam tym samym wskazówki, które strony przyciągają zainteresowanie i są wartościowe, a nad którymi należy jeszcze popracować.

Jak wyświetlić raport w Google Analytics 4? Po zalogowaniu do usługi GA4 przechodzimy do sekcji "Raporty" w menu po lewej stronie, a następnie wybieramy Zaangażowanie > Strona docelowa.

Raport zawiera wymiar (atrybut danych, opisywany słownie, np. "Nazwa zdarzenia", a tym zdarzeniem może być kliknięcie na stronie), określający ścieżkę do strony i ciąg zapytania, powiązane z pierwszą odsłoną w sesji. Wchodząc na stronę www.nazwastrony.pl/stronaglowna1, w raporcie pojawi się informacja "/stronaglowna1".

Najważniejsze dane:

  • Średni czas zaangażowania na sesję - mówi, jak długo strona była aktywna w przeglądarce użytkownika lub znajdowała się na pierwszym planie urządzenia.
  • Aktywni użytkownicy - liczba użytkowników, korzystających ze strony. Są to użytkownicy unikalni.
  • Konwersje - liczba konwersji (wykonanych przez użytkowników działań, od których zależy sukces naszej firmy lub strony), wywołanych przez odbiorców.
  • Nowi użytkownicy - dane na temat użytkowników, którzy odwiedzili stronę po raz pierwszy.
  • Sesje - liczba rozpoczętych sesji na stronie.
  • Łączne przychody - suma = zakupy + zakupy poprzez aplikację + przychody z reklam + subskrypcje.


  • Jeśli chcemy sprawdzić, co dokładnie użytkownicy robią na stronie po jej odwiedzeniu, możemy skorzystać z danych "Eksploracje sekwencji ścieżki" w GA4.

    Zapraszamy na profesjonalne szkolenie z Google Analytics 4 w naszej Akademii Marketing Online.

    Szkolenia
    Polski