Znaczenie SERP dla SEO i Content Marketingu
SEO
Pozycja w SERP ma ogromne znaczenie dla ruchu na stronie. Im wyższa, tym większa szansa na odwiedzenie witryny. Wyniki na pierwszej stronie mają nieporównywalnie większe szanse na odwiedziny.
Strategia SEO powinna być w dużej mierze oparta na badaniu treści i fraz, pojawiających się w SERP-ach. W końcu dane wyniki nie pojawiły się tam przypadkiem!
Content Marketing
Analiza zawartości SERP pozwala zrozumieć, jakie treści i słowa kluczowe zawierać na swojej stronie, by również znaleźć się wysoko w wynikach.
Tworzenie treści tak, by znalazły się w featured snippets, pozwala na zwiększenie widoczności strony. Warto o to zadbać.
SERP to doskonałe miejsce do analizy konkurencji i zobaczenia, na co w praktyce pozycjonują się inne strony.
SERP-y to kluczowy obszar dla specjalistów SEO i content marketingu. Ma ogromny wpływ na widoczność strony i jej sukces w działaniach internetowych. Celem content marketingu, poza niesieniem wartości dla użytkownika, jest właśnie zdobycie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Zastanówmy się, jakie działania podjąć w celu właściwego pozycjonowania strony w SERP.
Jak dopasować strategię SEO i Content Marketingu pod SERP?
Planując swoją strategię SEO + Content Marketing, musimy wziąć pod uwagę kilka ważnych działań.
- Keyword research. Badanie słów kluczowych. Absolutna podstawa przy prowadzeniu strony internetowej i budowaniu contentu. Dopasowanie słów kluczowych pod stronę i konkretną branżę. Dobór słów o wysokim potencjale. Możemy skorzystać z takich narzędzi jak Ahrefs czy Google Keyword Planner.
- Optymalizacja treści. Gotowe treści musimy cały czas optymalizować, a także aktualizować. Optymalizacja w tym kontekście oznacza dopasowanie contentu do słów kluczowych tak, by odpowiadał na zapytania użytkowników. Dodatkowo istotne są metadane - meta tytuły i meta opisy, a także dobre nagłówki (H1, H2, H3).
- Odpowiednie działania linkowe. Dzięki tworzeniu świetnego contentu zyskujemy szansę na zyskanie wartościowych backlinków. Innym słowy - inne strony będą linkowały do naszej. Linki należy stale monitorować i ewentualnie usuwać te, które są niskiej jakości lub spamowe. Zapoznaj się z pojęciem link juice.
- Optymalizacja techniczna. Zadbajmy o dostępność strony na urządzeniach mobilnych oraz szybkość ładowania.
- Promowanie treści. Warto zachęcać użytkowników do odwiedzenia witryny na różnych kanałach. Np. poprzez social media - Facebook, Instagram. Odpowiednia promocja przyciąga ruch.
- Narzędzia Google do monitorowania strony. Regularnie monitoruj kondycję swojej strony, sprawdzaj, jaki content generuje ruch i co trzeba zmienić. Warto skorzystać z takich narzędzi jak Google Search Console i Google Analytics.
- Dostosowuj swoją strategię do raportów z profesjonalnych narzędzi oraz najnowszych zmian w algorytmach wyszukiwarek!
SERP a algorytmy wyszukiwarki Google
Algorytmy Google stale monitorują strony i wpływają na ich pozycje w wynikach wyszukiwania. Znajomość wytycznych algorytmów jest kluczowa dla odpowiedniego tworzenia treści na stronę. Dzięki temu zyskujemy szansę na wskoczenie na wyższe miejsce w SERP-ach.
Poniżej znajdują się najważniejsze algorytmy Google, których znajomość pozwoli nam na optymalizację strony. Dokładniej omawiamy je w osobnych artykułach - zachęcamy do lektury!
Google Panda,
Google Pingwin,
Google Koliber,
Google PageRank,
Google BERT.
Google dysponuje o wiele większą liczbą algorytmów, jednak powyższe uznaje się za sztandarowe. Dodatkowo warto zapoznać się z pojęciami:
E-A-T oraz
YMYL. Są istotne zwłaszcza dla stron, których informacje dotyczą zdrowia, finansów i dobrobytu ludzi.