ROI - Return on Investment - to wskaźnik zwrotu z inwestycji. Służy do pomiaru stopnia, w jakim korzyści z inwestycji przewyższają jej koszty (poniesione nakłady). ROI to procentowa miara, używana do oceny efektywności finansowej różnych inwestycji lub porównywania efektywności kilku z nich.
Aby obliczyć ROI, musimy od zysku z inwestycji odjąć jej koszt, wynik podzielić przez ten koszt, a następnie całość pomnożyć przez sto procent.
Wskaźnik ROI ma ogromne znaczenie przy:
pomiarze efektywności inwestycji firmy,
podejmowaniu decyzji finansowych,
określaniu ryzyka danych działań inwestycyjnych,
określaniu kosztów, gdyż do poprawnego wyliczenia ROI trzeba wziąć je wszystkie pod uwagę,
liczeniu inwestycji w każdej dziedzinie, od finansów po marketing, gdyż jest bardzo wszechstronny.
Przeczytaj następnie artykuł: Koszt pozyskania klienta w e-commerce: jak go obliczyć i obniżyć?