Atrybucja konwersji

Definicja Atrybucji konwersji



Poznaj definicję atrybucji konwersji. Omawiane pojęcie odnosi się do konwersji w systemie reklamowym Google Ads.
Atrybucja konwersji to proces, który ma na celu przypisywanie wartości określonym wydarzeniom na ścieżce zakupowej klienta, która finalnie prowadzi do pożądanego działania na stronie - czyli konwersji. Konwersją może być dokonanie zakupu, zapisanie się do newslettera czy wysłanie e-maila, a wydarzeniem na ścieżce - np. kliknięcie reklamy.

Dzięki atrybucji konwersji jesteśmy w stanie zrozumieć i przeanalizować, które reklamy lub kampanie w największym stopniu przyczyniają się do osiągania założonych celów biznesowych. Atrybucja konwersji może być mierzona na wiele sposobów - w zależności od tego, co dokładnie chcemy sprawdzić. Mowa tu o modelach atrybucji konwersji - np. liniowym, pierwszym lub ostatnim kliknięciu czy opartym na danych. Dzięki tym modelom atrybucji konwersji możemy zobaczyć, jak nasze kampanie reklamowe przekładają się na decyzje zakupowe użytkowników. Analizując atrybucje konwersji, możemy optymalizować kampanie i w skuteczniejszy sposób docierać do potencjalnych klientów.

Jeżeli pragniesz dowiedzieć się więcej o atrybucji konwersji oraz poznać modele atrybucji konwersji oraz ich charakterystyki, zachęcamy do lektury artykułu: Pomiar konwersji w Google Ads. Modele atrybucji konwersji.

Szkolenia
Polski