Duplicate content

Definicja Duplicate content



Duplicate content, czyli zduplikowana treść (albo duplikacja treści) to niebezpieczne zjawisko, które może wpłynąć negatywnie na SEO naszej strony.
Skąd się bierze? Poznaj definicję Duplicate content.
Co to jest Duplicate content? Duplicate content to pojawienie się tej samej lub bardzo podobnej zawartości na różnych stronach internetowych lub różnych podstronach w obrębie tej samej witryny.

Zduplikowana treść może wynikać z różnych przyczyn. To przykładowo kopiowanie i wklejanie tekstu między różnymi stronami, automatyczne generowanie treści na podstawie szablonów, nieumyślne tworzenie wielu stron o podobnej zawartości przez systemy zarządzania treścią czy też używanie takich samych opisów produktów przez różne witryny e-commerce. Problemy wynikające ze zduplikowanej treści to głównie negatywne wpływy na SEO. Dzieje się tak, ponieważ wyszukiwarki mają trudności z określeniem, która strona powinna być uznana za oryginalną i często obniżają ranking stron z duplikatami. Może to prowadzić do rozproszenia wartości linków i rankingów pomiędzy wieloma kopiami tej samej treści. W skrajnych przypadkach prowadzi do nałożenia sankcji przez wyszukiwarki, co skutkuje niższą widocznością w wynikach wyszukiwania. Taka kara to zwyczajowo filtr.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o duplikacji treści, a przede wszystkim o tym, jak jej uniknąć, przeczytaj nasz artykuł: Jak uniknąć duplikacji treści na stronie? Duplicate content w pigułce.

Szkolenia
Polski