Co to jest Duplicate content? Duplicate content to pojawienie się tej samej lub bardzo podobnej zawartości na różnych stronach internetowych lub różnych podstronach w obrębie tej samej witryny.
Zduplikowana treść może wynikać z różnych przyczyn. To przykładowo kopiowanie i wklejanie tekstu między różnymi stronami, automatyczne generowanie treści na podstawie szablonów, nieumyślne tworzenie wielu stron o podobnej zawartości przez systemy zarządzania treścią czy też używanie takich samych opisów produktów przez różne witryny e-commerce. Problemy wynikające ze zduplikowanej treści to głównie negatywne wpływy na SEO. Dzieje się tak, ponieważ wyszukiwarki mają trudności z określeniem, która strona powinna być uznana za oryginalną i często obniżają ranking stron z duplikatami. Może to prowadzić do rozproszenia wartości linków i rankingów pomiędzy wieloma kopiami tej samej treści. W skrajnych przypadkach prowadzi do nałożenia sankcji przez wyszukiwarki, co skutkuje niższą widocznością w wynikach wyszukiwania. Taka kara to zwyczajowo filtr.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o duplikacji treści, a przede wszystkim o tym, jak jej uniknąć, przeczytaj nasz artykuł:
Jak uniknąć duplikacji treści na stronie? Duplicate content w pigułce.