Czym jest duplikacja treści?
Duplikacja dotyczy sytuacji, w której identyczna lub bardzo podobna treść pojawia się na przynajmniej dwóch różnych stronach. Mogą to być niezwiązane ze sobą strony, ale i podstrony tego samego serwisu.
Duplikacja dotyczy akapitów, całych artykułów lub witryn. Jest zjawiskiem negatywnym i tak też działa na SEO strony internetowej, która posiada
duplicate content.
Duplikacja treści jest w oczach wyszukiwarki jak dwa egzemplarze jednej rzeczy - co wpływa negatywnie na pozycjonowanie witryny, która zawiera taki zduplikowany content.
Skutki duplikacji treści
Spadek pozycji w wynikach wyszukiwania (SERP). Wyszukiwarka będzie miała problem z określeniem wiarygodności strony, która posiada zduplikowany content. Jeśli wiele stron ma identyczne treści, wyszukiwarka traktuje je jako mało wartościowe albo nieaktualne. Skutkuje to, rzecz jasna, spadkami w pozycjach.
Rozmycie wartości. Wyszukiwarka ma problem z określeniem, która strona jest autorem oryginalnej treści. Kiedy to samo publikuje wiele witryn, nie wiadomo, skąd pochodzi oryginał. W ten sposób wartość contentu jest wątpliwa, a autorytet ulega rozmyciu.
Negatywny wpływ na doświadczenie użytkownika. Odbiorca ulega podobnemu skonfundowaniu, co wyszukiwarka. Nie wie, która treść jest autentyczna, nie dostrzega w niej żadnej oryginalności ani dodatkowej, cennej wartości.
Ryzyko kary od wyszukiwarki. Jeśli strona celowo i systematycznie duplikuje treści, musi liczyć się z nałożeniem kary. Manipulacja rankingami jest niedozwolona. Kara skutkuje obniżeniem pozycji lub usunięciem strony z indeksu.