Kluczowe zdarzenia (Key events) w GA4
Zmiana tej nazwy ma najpewniej rozwiązać problem różnicy w liczbie konwersji pomiędzy raportami w sekcji Raporty systemu GA4 a raportami w sekcji reklamy w GA4, a także raportami w systemie Google Ads, które pokazują liczbę konwersji zaimportowanych z Google Analytics 4.
Pojawia się bowiem wiele pytań, dlaczego te liczby różnią się między sobą. W szczególności - dlaczego różnią się, kiedy konwersje są importowane z Google Analytics 4 do Google Ads.
Na naszym szkoleniu z Google Analytics 4 wyjaśniamy, skąd wynikają te różnice oraz omawiamy szczegółowo różne sposoby atrybucji w systemie Google Ads oraz Google Analytics, jakie były stosowane do tej pory.
Różnice dotyczą:
modelu atrybucji,
źródeł sesji, jakie są uwzględniane na ścieżce,
okna konwersji,
sposobu zliczania konwersji unikalnych (na sesję albo kliknięcie z reklamy),
daty, do której przypisywane jest zdarzenie.
Google stara się zniwelować te różnice i uniknąć nieścisłości oraz wielu pytań o ich powód. Tym samym, jak pisze, chce uprościć nam analizę i rozumienie danych.
Dzięki temu, że zostaną zastosowane dwie różne nazwy metryk: „Konwersja” oraz „Kluczowe zdarzenie”, jasne będzie, że są to inne miary i mogą być inaczej liczone.
Kluczowe zdarzenia, kiedyś w Analytics nazywane konwersjami, będą nadal raportowane w Google Analytics z uwzględnieniem:
wszystkich źródeł na ścieżce
modelu atrybucji oraz okna konwersjim ustawionego w Administracji GA4
metody zliczania Kluczowych Zdarzeń (raz na sesję albo raz na zdarzenie, czyli za każdym razem). Ustawienia te są dostępne w Administracji przy każdym kluczowym zdarzeniu (klikamy w 3 kropki po prawej stronie)
okna konwersji ustawionego w Administracji GA4
oraz wg daty wystąpienia tego zdarzenia. Tu znajduje zastosowanie zawsze ta sama zasada, że Google Analytics pokazuje to, co dzieje się na witrynie, a nie skuteczność reklam, więc zdarzenia muszą być raportowane wtedy, kiedy wystąpiły.