Wpływ pogrubień na SEO strony i ocenę przez roboty wyszukiwarek
Boldowanie tekstu ma niewątpliwie pozytywny wpływ na użyteczność z punktu widzenia odbiorcy treści, ale czy wpływa też na to, jak roboty wyszukiwarki postrzegają tę treść? Okazuje się, że tak. Wprawdzie boldowanie nie odgrywa szczególnie znaczącej roli, ale jest brane pod uwagę przez algorytmy. Roboty wyszukiwarek rozpoznają pogrubienia jako sygnał, że dany fragment tekstu jest istotny, jednak nie jest to jedyny czynnik brany pod uwagę przy ocenie treści strony. O wiele ważniejsze są niejednokrotnie omawiane przez nas elementy, takie jak wartość treści, słowa kluczowe, linki zwrotne czy dostosowanie strony pod różne typy urządzeń.
Pamiętajmy, że stosowanie pogrubień powinno być związane z poprawą czytelności i
doświadczenia użytkownika (UX - User Experience), a nie tylko z manipulacją dla celów SEO. Nadmierna stylizacja tekstu może być uznana za spam przez roboty wyszukiwarek i mieć negatywny wpływ na ocenę strony. Dlatego należy używać pogrubień z umiarem i zawsze w kontekście poprawy przejrzystości treści dla czytelników.
Jak oznaczyć boldowanie w kodzie strony?
Pogrubienie tekstu w kodzie HTML strony możemy oznaczyć na kilka sposobów.
Zwykłe pogrubienie tekstu: tag "b". W nawiasy < > wpisujemy tekst, który ma być pogrubiony. Wygląda to następująco:
Pogrubienie tekstu tagiem "strong": w ten sposób pogrubiamy tekst semantycznie. Jest to o tyle istotne, że pogrubienie za pomocą tagu "strong" jest widoczne właśnie dla robotów wyszukiwarki. Zwraca uwagę, że wyboldowany fragment jest istotny w kontekście całej treści. Wygląda to następująco:
Podsumowując: boldowanie tekstu to użyteczny zabieg, który wpływa na jego czytelność. Podkreśla istotne fragmenty, wyróżnia słowa kluczowe i co ważniejsze sformułowania. Wprawdzie samo boldowanie nie ma wielkiego znaczenia w oczach robotów wyszukiwarek, ale wpływa bardzo na użyteczność i doświadczenie użytkownika. To z kolei przekłada się na pozytywne wrażenia z korzystania ze strony, co będzie odczytane jako ważny sygnał przez algorytmy. Dlatego warto rozsądnie stosować boldowanie, mając na uwadze wygodę czytelnika, która przeniesie się na lepszy wizerunek witryny w oczach wyszukiwarki, potencjalnie skutkując poprawą pozycjonowania strony.
Przeczytaj dodatkowo artykuły:
UI, czyli User Interface, a UX i SEO strony
PageSpeed Insights - co mówi narzędzie badające szybkość strony
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Zapoznaj się z profesjonalnym szkoleniem z optymalizacji treści.