Wpływ UX na SEO strony
UI wpływa na SEO strony poprzez zwiększenie użyteczności i atrakcyjności witryny dla użytkowników. To przekłada się na zwiększenie czasu spędzanego na stronie (
dwell time), obniżenie wskaźnika odrzuceń (
bounce rate) i poprawę
konwersji (czyli celów, dla których istnieje strona, np. dokonanie zakupu, zapisanie się do programu lub newslettera).
UI wpływa także pośrednio na pozycjonowanie strony. Wszystkie opisane w tym artykule czynniki i miary, takie jak dwell time, bounce rate, responsywność strony, Call to action, layout i intuicyjność to wskaźniki, które mierzą doświadczenie użytkownika. Jeśli będzie pozytywne, wówczas strona wysyła w stronę wyszukiwarki sygnały, świadczące o jej wysokiej wartości i użyteczności. To przekłada się na lepsze pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania.
W związku z tym warto zadbać o odpowiednie doświadczenie użytkownika (UX) poprzez zaprojektowanie intuicyjnego i pomocnego interfejsu (UI). Dzięki temu odbiorca zostanie dłużej na stronie, znajdzie przydatne informacje i będzie się po niej przemieszczał swobodnie, pokazując wyszukiwarce, że warto nas nagrodzić wyższymi pozycjami w
SERP.
Przeczytaj dodatkowo artykuły:
Szybkość ładowania strony a SEO i doświadczenie użytkownika
Google Helpful Content: algorytm, który ceni pomocne strony
Treści interaktywne, czyli jak zaangażować użytkowników strony internetowej
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Zapoznaj się z profesjonalnym szkoleniem z optymalizacji treści.