Nie każde święto musi być wykorzystane w Twojej firmie. Natomiast, jeśli wiesz, że np. z okazji Black Friday, Mikołajków, czy Świąt Bożego Narodzenia będą u Ciebie dodatkowe rabaty, to przygotuj się na zmiany wcześniej. Zaplanuj content pod posty, nagraj z wyprzedzeniem odpowiednio tematyczne rolki i działaj! Nie czekaj aż konkurencja zacznie się reklamować, a Ty stwierdzisz, że jeszcze nic nie masz…
Możesz również skorzystać z kalendarza świąt nietypowych i dopasować tematyczne okazje pod swoją branżę. Przykładowy kalendarz znajdziesz
tutajKomunikacja, którą można dla wybranych dni zastosować, to np.:
Pomysłów jest kilka, więc wystarczy zebrać je w całość i zacząć tworzyć odpowiednie treści. Powodzenia!
Komunikacja AI w działaniach social media
Tak dobrze przeczytałeś, coraz częściej obserwujemy wykorzystywanie w komunikacji AI. Co to tak w ogóle jest? AI to z angielskiego skrót – Artificial Intelligence, czyli tzw. sztuczna inteligencja. Facebook wykorzystuje zaawansowane uczenie maszynowe począwszy od wyświetlenia treści, po rozpoznawanie Twojej twarzy (jak dodasz post ze zdjęciem to wyłapuje obszar z Twoją twarzą i proponuje oznaczenia), produktów czy po kierowanie reklam do użytkowników.
Z kolei Instagram wykorzystuje sztuczną inteligencję do identyfikacji elementów wizualnych, w tym także inteligentne oznaczanie produktów. W obu tych platformach algorytm AI lub system uczenia maszynowego reguluje sposób, w jaki tworzone treści i kupowane reklamy są prezentowane przed użytkownikami.
Kolejność wyświetlania reklam u danego użytkownika to rzecz, na którą my jako marketerzy nie mamy żadnego wpływu. Jak w takim razie działać z wykorzystaniem AI? Na rynku dostępnych jest kilka narzędzi, które pozwalają chociażby monitorować wzmianki o firmie, jak np. Brand24 czy SentiONE, które wykorzystuje się do social listeningu.
Jeśli nie wiesz, na które z narzędzi się zdecydować, to skorzystaj z okresu próbnego i sprawdź ich możliwości. Na pewno znajdziesz coś dla siebie.
Trendy social media – bądź autentyczny
To czego brakuje w wielu polskich firmach, promujących swoją ofertę w internecie to przede wszystkim autentyczność. Wrzucamy setki zdjęć produktów, naciskamy odbiorców na zakup, ale co dalej? Czy tak powinna wyglądać promocja marki? Otóż nie!
Użytkownicy mediów społecznościowych coraz bardziej cenią skracanie dystansu między nimi a firmą. Jak możesz skrócić taki dystans? Zaangażuj się w społeczne inicjatywy lub połącz działania z organizacjami non profit. Pokaż odbiorcom, że Twoja marka ma konkretną misję do zrealizowania.
Poniżej przykład społecznej pomocy. Ty również możesz tak pomagać. Znajdź tylko inicjatywę, pod którą będzie chciała się podpisać Twoja firma i pracownicy.
Ostatni kwartał 2022 roku, to idealny moment na to, aby pozostać autentycznym pod względem retuszu zdjęć. Słyszałeś już o aplikacji BeReal? Jest to aplikacja, która stawia przede wszystkim na autentyczność przekazu. Zdjęcia, którymi dzielą się tam użytkownicy są spontaniczne, niepozowane i co ważniejsze prezentująca naszą codzienność. Zdjęcie bez filtrów, nakładek i innych udziwnień to coś czego teraz potrzebujemy.
Dlatego też zrób zdjęcia swoich produktów, czy zdjęcia firmowe bez retuszu. Podążaj za nurtem „body positive”.
Podążanie za trendami social media jest trudnym i wymagającym zadaniem, ale nie dla Ciebie! Jeśli złapiesz zajawkę na tworzenie krótkich, wartościowych reelsów, dołożysz do tego autentyczność swoich działań, to w perspektywie czasu zyskasz nowych klientów. Działaj cierpliwie, spokojnie i nie rób gwałtownych ruchów, a odbiorcy pokochają Twoją markę!