Trendy w social mediach na ostatni kwartał 2022

Media społecznościowe to ciągle zmieniające się algorytmy, wyprzedzająca nas konkurencja i wiele innych zmiennych, które przekładają się na to, że nagle social media naszej firmy pozostają w tyle. Co zrobić i jak przygotować się na ostatni kwartał 2022 roku? Jak wykorzystać ostatnie 3 miesiące, aby zwiększyć swoją sprzedaż i pozyskać większą liczbę klientów? Dowiesz się tego właśnie od nas.

Trendy w content marketingu - social media

Pytanie, z którym najczęściej borykają się klienci, to w jaki sposób wypromować markę, aby klienci ją zauważali? Same działania zachęcające do dokonania zakupu nie pomogą Ci w pozyskaniu nowych osób, wręcz przeciwnie. Ktoś kto nie zna Twojej marki, nie czuje z nią przywiązania, a w efekcie pójdzie do firmy, którą już kojarzy, którą ktoś już mu polecił. Dlatego też tak ważne jest budowanie świadomości marki.

W ostatnim kwartale 2022 roku mamy jeszcze ważne z punktu mediów społecznościowych okazje, jakimi są Black Friday i Cyber Monday (przykłady na promocję marki w tym okresie omówimy w dalszej części artykułu). Czy w tym okresie powinieneś bardzo mocno naciskać na sprzedaż? Jak podejść do klienta i zachęcić go do zakupu produktów? Zanim zaczniesz promować swoją ofertę, swoje działania rozpocznij od budowania świadomości marki. Co powinieneś w tym kierunku zrobić? Nagraj wideo, w którym powiesz parę słów o firmie i zaprezentujesz produkty, które masz w ofercie. Przygotuj 15-30s nagrania i zacznij to promować! Możesz do tego celu wykorzystać popularne na Facebooku i Instagramie – rolki, tzw. reelsy. Aktualnie to jest jedno z najbardziej wykorzystywanych formatów. Algorytm Facebooka oraz Instagrama kocha ten typ publikacji. Wykorzystaj to i pokaż innym co masz!
Przygotuj kilka reelsów, które systematycznie będziesz dodawać i zacznij je promować z poziomu menedżera reklam. Docieraj do nowych, potencjalnych klientów. Rolki to świetna opcja promocji firmy, bo oprócz prezentacji brandu możesz w nich oznaczać produkty! Wykorzystaj potencjał reelsów do maksimum. Jak stworzyć efektywną i angażującą rolkę?
Nagraj siebie/zespół z kilku ujęć, dorzuć do tego produkty, które będą w różnych sceneriach i zmontuj to potem korzystając z zewnętrznych aplikacji, np. InShot lub łącząc klipy już bezpośrednio w aplikacji Instagrama. Możesz także wykorzystać funkcjonalności platformy Metawersum i nagrać siebie przednią kamerą, a tylną produkty. Stwórz coś unikalnego, czego odbiorcy nie mają u Twojej konkurencji. A jeśli nie wiesz jak przygotować takie wideo, to znajdź osobę, która pomoże Ci przygotować takie formaty pod publikację.
Na Instagramie wiesz już co robić, ale co z Facebookiem? Tutaj wracamy do korzeni. Facebook coraz chętniej promuje nie tyle co klasyczne treści statyczne, a wideo/rolki oraz animacje. Teraz nie liczy się kogo masz polubionego, jakie strony, a to w jakie zainteresowania wciąga Cię facebook. Na podstawie tego dobiera treści prezentowane na wall’u (aktualnościach). Treść posta powinna być jak najbardziej spójna z marką.Jeśli śmieszne memy wpisują się w Waszą historię, to dodaj go raz na jakiś czas.

Wracając do ważnych dni w ostatnim kwartale 2022 roku, to poniżej zostawiamy zbiór świąt ważnych jak i nietypowych wraz z propozycją contentu:

  • 31.10 - Halloween
  • 01.11 - Wszystkich Świętych
  • 11.11 - Święto Niepodległości
  • 25.11 - Black Friday
  • 28.11 - Cyber Monday
  • 06.12 - Mikołajki
  • 25.12 - Boże Narodzenie
  • 31.12 - Sylwester
Nie każde święto musi być wykorzystane w Twojej firmie. Natomiast, jeśli wiesz, że np. z okazji Black Friday, Mikołajków, czy Świąt Bożego Narodzenia będą u Ciebie dodatkowe rabaty, to przygotuj się na zmiany wcześniej. Zaplanuj content pod posty, nagraj z wyprzedzeniem odpowiednio tematyczne rolki i działaj! Nie czekaj aż konkurencja zacznie się reklamować, a Ty stwierdzisz, że jeszcze nic nie masz…
Możesz również skorzystać z kalendarza świąt nietypowych i dopasować tematyczne okazje pod swoją branżę. Przykładowy kalendarz znajdziesz tutaj
Komunikacja, którą można dla wybranych dni zastosować, to np.:
Pomysłów jest kilka, więc wystarczy zebrać je w całość i zacząć tworzyć odpowiednie treści. Powodzenia!

Komunikacja AI w działaniach social media

Tak dobrze przeczytałeś, coraz częściej obserwujemy wykorzystywanie w komunikacji AI. Co to tak w ogóle jest? AI to z angielskiego skrót – Artificial Intelligence, czyli tzw. sztuczna inteligencja. Facebook wykorzystuje zaawansowane uczenie maszynowe począwszy od wyświetlenia treści, po rozpoznawanie Twojej twarzy (jak dodasz post ze zdjęciem to wyłapuje obszar z Twoją twarzą i proponuje oznaczenia), produktów czy po kierowanie reklam do użytkowników.
Z kolei Instagram wykorzystuje sztuczną inteligencję do identyfikacji elementów wizualnych, w tym także inteligentne oznaczanie produktów. W obu tych platformach algorytm AI lub system uczenia maszynowego reguluje sposób, w jaki tworzone treści i kupowane reklamy są prezentowane przed użytkownikami.
Kolejność wyświetlania reklam u danego użytkownika to rzecz, na którą my jako marketerzy nie mamy żadnego wpływu. Jak w takim razie działać z wykorzystaniem AI? Na rynku dostępnych jest kilka narzędzi, które pozwalają chociażby monitorować wzmianki o firmie, jak np. Brand24 czy SentiONE, które wykorzystuje się do social listeningu.
Jeśli nie wiesz, na które z narzędzi się zdecydować, to skorzystaj z okresu próbnego i sprawdź ich możliwości. Na pewno znajdziesz coś dla siebie.

Trendy social media – bądź autentyczny

To czego brakuje w wielu polskich firmach, promujących swoją ofertę w internecie to przede wszystkim autentyczność. Wrzucamy setki zdjęć produktów, naciskamy odbiorców na zakup, ale co dalej? Czy tak powinna wyglądać promocja marki? Otóż nie!
Użytkownicy mediów społecznościowych coraz bardziej cenią skracanie dystansu między nimi a firmą. Jak możesz skrócić taki dystans? Zaangażuj się w społeczne inicjatywy lub połącz działania z organizacjami non profit. Pokaż odbiorcom, że Twoja marka ma konkretną misję do zrealizowania.
Poniżej przykład społecznej pomocy. Ty również możesz tak pomagać. Znajdź tylko inicjatywę, pod którą będzie chciała się podpisać Twoja firma i pracownicy.
Ostatni kwartał 2022 roku, to idealny moment na to, aby pozostać autentycznym pod względem retuszu zdjęć. Słyszałeś już o aplikacji BeReal? Jest to aplikacja, która stawia przede wszystkim na autentyczność przekazu. Zdjęcia, którymi dzielą się tam użytkownicy są spontaniczne, niepozowane i co ważniejsze prezentująca naszą codzienność. Zdjęcie bez filtrów, nakładek i innych udziwnień to coś czego teraz potrzebujemy.
Dlatego też zrób zdjęcia swoich produktów, czy zdjęcia firmowe bez retuszu. Podążaj za nurtem „body positive”.
Podążanie za trendami social media jest trudnym i wymagającym zadaniem, ale nie dla Ciebie! Jeśli złapiesz zajawkę na tworzenie krótkich, wartościowych reelsów, dołożysz do tego autentyczność swoich działań, to w perspektywie czasu zyskasz nowych klientów. Działaj cierpliwie, spokojnie i nie rób gwałtownych ruchów, a odbiorcy pokochają Twoją markę!
Ostatnia aktualizacja
24.10.2022

Klaudia Piaskowska

Specjalista Social Media


Marketing Internetowy i Social Media to jej pasja. Lubi rozwijać się w tym obszarze i podążać za coraz to nowszymi zmianami. Swoją przygotę w tej branży zaczynała od pracy przy sklepie e-commerce, gdzie stopniowo wdrażała się w ekosystem Facebooka oraz Google'a. W Marketing Online jest odpowiedzialna za Kampanie Meta Ads dla naszych klientów, przeprowadza audyty i prowadzi Szkolenia Facebook & Instagram Ads.
Szkolenia
Polski