Linki sponsorowane na podstawie Google Ads

Linki sponsorowane – reklama w Google Ads

Podczas wpisywania dowolnych fraz w wyszukiwarkę Google w wynikach wyszukiwania można otrzymać dwa rodzaje rezultatów: reklamy oraz wyniki organiczne. Te pierwsze to właśnie linki sponsorowane. Płatne linki wyświetlają się na górze strony (maksymalnie 4 pozycje) nad wynikami organicznymi oraz na dole, pod naturalnymi wynikami wyszukiwania (maksymalnie 3 pozycje).
Zarówno wyniki organiczne jak i linki sponsorowane wyświetlają się w nawiązaniu do słowa kluczowego wpisywanego przez użytkownika. Różnica polega na tym, że linki sponsorowane wyświetlają się w odpowiedzi na zdefiniowane przez reklamodawcę frazy. Wyniki bezpłatne natomiast tworzone są na podstawie skomplikowanych algorytmów Google i odpowiedniej optymalizacji strony pod SEO. Właśnie te różnice sprawiają, że aby znaleźć się na pierwszej pozycji w wyszukiwaniach organicznych konieczna jest intensywna i długoterminowa praca. A i tak zawsze na pierwszej pozycji mogą pojawić się reklamy, które powodują przesunięcie organicznych wyników niżej.
W przypadku linków sponsorowanych droga jest zdecydowanie prostsza i krótsza. Aktywacja na koncie jest ekspresowa i efekty widoczne są natychmiast, co pozwala szybko generować duży ruch na stronie. Reklama w wyszukiwarce jest też jedną z najbardziej skutecznych reklam dostępnych w systemie Google Ads. Dla właścicieli witryn, którym zależy na tym, aby niemalże natychmiast pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania, linki sponsorowane są bardzo dobrym rozwiązaniem.

Kierowanie reklam w Google Ads

Linki sponsorowane w wyszukiwarce kierowane są na słowa kluczowe. Słowa i frazy kluczowe dobieramy sami, na podstawie reklamowanej witryny, aby użytkownicy wpisujący te wyrażenia mogli odnaleźć naszą reklamę. Im lepiej dopasowane są słowa, tym większa szansa na wyświetlenie linku osobie, która jest najbardziej zainteresowana naszą ofertą.
Dodatkową możliwością jest zawężenie kierowania na określone obszary geograficzne, w których znajdują się użytkownicy lub lokalizacje jakie wyszukują. Następną opcja jest kierowanie na język, z którego korzystają wyszukujący dane słowo kluczowe w usługach Google lub odwiedzają witryny w wybranym języku.
Warto również wspomnieć, że możliwe jest określenie urządzeń na których będą pojawiać się nasze linki sponsorowane oraz harmonogram, godziny i dni aktywnych reklam. Można również ograniczyć wiek oraz płeć użytkowników. Im więcej opcji kierowania zostanie zdefiniowanych, tym bardziej sprecyzowana będzie grupa odbiorców, do której trafią reklamy. Taki jest też główny cel - docierać precyzyjnie, zgodnie z aktualnie wyszukiwaną potrzebą użytkownika.

Z czego składają się linki sponsorowane?

1. Nagłówek pierwszy i drugi (możliwe jest również wyświetlenie nagłówka trzeciego, jednak nie zawsze się to dzieje)
2. Adres URL reklamy oraz ścieżki linku
3. Rozszerzenie połączeń telefonicznych
4. Opis reklamy pierwszy i drugi (drugi opis, podobnie jak trzeci nagłówek nie muszą się zawsze pojawiać)
5. Rozszerzenia objaśnień
6. Rozszerzenia linków do podstron
Zdjęcie powyżej przedstawia przykład pojedynczej reklamy w wynikach wyszukiwania. Należy pamiętać, że każdy użytkownik może zobaczyć inne wyszukiwania. Reklamy w Google są bowiem dopasowywane do odbiorców na podstawie wielu czynników, w tym między innymi prawdopodobieństwa kliknięcia w nią. Również ta sama reklama może przybierać odmienne formy. W jednym przypadku wyświetli się kilka rozszerzeń, a w innym żadne. Uzależnione jest to od preferencji użytkownika (lokalizacji, języka, urządzenia itp.) oraz samego systemu Google Ads. Ocenia on, które reklamy będą lepsze dla odbiorcy lub mogą przynieść korzyści dla reklamodawcy. Związane jest to z rotacją reklam oraz samym systemem wyświetlania reklam oraz ich rozszerzeń. W przypadku kilku reklamodawców wykorzystujących te samo słowo kluczowe każda witryna, reklama i słowo kluczowe jest oceniane i bierze udział w licytacji. Im wyższy całościowy wynik jakości, tym lepsza pozycja.

Sposób rozliczania

Reklamy w wyszukiwarce rozliczane są w systemie PPC – Pay Per Click, co oznacza, że płatność pobierana jest za każde kliknięcie. Samo wyświetlenie reklamy Google Ads nie powoduje pobierania środków. W przypadku wyczerpania budżetu konta reklamowego linki przestaną się wyświetlać. Nie powinno się jednak doprowadzać do sytuacji, w której wyczerpuje się saldo konta, ponieważ najlepszą praktyką jest ciągłe wyświetlanie reklam. Realizowanie tej strategii pozwala osiągać najlepsze wyniki. Prawidłowa optymalizacja kampanii pomaga w zaplanowaniu budżetu i wykorzystania go w jak najlepszy sposób.

Szczegółowo o możliwościach systemu reklamowego Google mówimy na Szkoleniu Google Ads.
Autor: Paweł Chlebek
Specjalista SEM
04.06.2021
Szkolenia
Polski