Remarketing jest sposobem na nawiązanie kontaktu z użytkownikami Twojej witryny lub aplikacji mobilnej. Celem remarketingu jest ponowne sprowadzenie użytkownika na stronę lub aplikację w oczekiwaniu, że użytkownik podejmie na nich określone działania np. dokończy proces zakupowy, ponieważ już dodał kilka produktów do koszyka, ale po tym opuścił naszą witrynę. Dzięki instalacji odpowiednich kodów na stronie możemy stworzyć listę użytkowników, którzy wykonali określone czynności na stronie lub w aplikacji. Najczęściej z remarketingiem mamy do czynienia w kontekście prowadzenia kampanii w Google Ads, co omówię dokładniej w tym artykule.
Tworząc listy remarketingowe, możemy z już istniejących tworzyć nowe kombinacje, np. z listy „byli na koszyku” oraz listy „dokonali transakcji”, stworzyć listę osób, które porzuciły koszyk. Taka lista nie musi być stworzona jako osobny byt (choć może). Ważny jest tu też czas. Dla osób, które niedawno dokonały zakupu, możemy wyłączyć remarketing, jednocześnie osobom, które dokonały zakupu wcześniej niż w ciągu 14 dni, możemy zaproponować coś innego.
Najczęstszym błędem jest niestosowanie wykluczeń, czyli doprowadzenie do sytuacji, gdy osoba, która dopiero co kupiła materac, chwilę później dalej widzi reklamę materacy. Zamiast tego można zaproponować produkty komplementarne.
Tworząc kombinację, należy pamiętać o spełnianiu minimalnych limitów cookies. Często nasz nowy precyzyjny pomysł może natrafić na to ograniczenie.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |