Co to jest Wynik Jakości?
Wynik Jakości jest liczony w skali 1-10. Ocenia jak dobrze Twoje teksty reklamowe i strony docelowe odpowiadają zapytaniom użytkowników. Wysoki wskaźnik jakości oznacza, że Twoja reklama w Google Ads jest oceniana na trafną, użyteczną i dobrze dopasowaną do słów kluczowych. I co ważne, Google nagradza wysoki wskaźnik jakości niższymi kosztami za kliknięcie.
Do obliczenia Wyniku Jakości system Google bierze pod uwagę trzy czynniki:
- Przewidywany współczynnik klikalności (CTR)
- Trafność reklamy
- Jakość strony docelowej
Im wyższy Wynik Jakości, tym niższy koszt za kliknięcie. To proste: Google nagradza reklamy, które są bardziej relewantne i użyteczne dla użytkowników. Oznacza to, że inwestując w jakość reklamy Google Ads jak i strony docelowej, możesz osiągnąć więcej – nie tylko obniżasz CPC ale także w ramach ustalonego budżetu Twoje reklamy generują więcej kliknięć i konwersji. To więcej potencjalnych klientów, więcej sprzedaży, formularzy kontaktowych, telefonów.
Pamiętaj, Wynik Jakości to nie tylko liczba. Odzwierciedla on, jak trafnie Twoje kampanie reklamowe Google Ads odpowiadają na potrzeby użytkowników. Poprawiając go, nie tylko oszczędzisz ale także zbudujesz lepsze doświadczenie dla Twoich użytkowników.
Jeśli jesteś zainteresowany praktycznymi sprawdzonymi przez praktyków sposobami na obniżenie kosztów Twoich kampanii Google zapisz się już dziś na specjalistyczne szkolenie z Google Ads.