Jak wykorzystać sztuczną inteligencję AI w social mediach?

Sztuczna inteligencja, z angielskiego Artificial Intelligence, czyli w skrócie AI coraz bardziej rewolucjonizuje świat social mediów. Wpływa przede wszystkim na sposób, w jaki prowadzimy działania marketingowe. Social media są nieodłącznym elementem strategii marketingowych wielu firm, a wykorzystanie sztucznej inteligencji w tych kanałach może przynieść wiele korzyści, które omówimy w tym artykule.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w social mediach

Dzięki zaawansowanym algorytmom i analizie danych, AI może być wsparciem w działaniach wielu marketerów. Pomaga m.in. w budowaniu nagłówków kampanii, personalizacji treści czy znalezieniu pomysłów na publikację postów.
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, jak sztuczna inteligencja (AI) może pomóc Ci w osiągnięciu sukcesu w świecie mediów społecznościowych? W przypadku sztucznej inteligencji w social mediach, możliwości tego narzędzia są praktycznie nieograniczone. AI stanowi zbiór zaawansowanych technologii, które umożliwiają maszynom uczenie się, przetwarzanie języka naturalnego i podejmowanie autonomicznych decyzji. W oparciu o te zdolności, sztuczna inteligencja może dostarczyć Ci narzędzia, które mogą pomóc w zwiększeniu zaangażowania użytkowników. Dzięki tym rozwiązaniom możesz zwiększyć liczbę pozyskiwanych lead magnetów, czy osiągnąć większe zasięgi, które przełożą się na wzrost sprzedaży.
Jak w takim razie korzystać z AI, aby generować wartościowe teksty, które przełożą się na określone KPI firmy? KPI to w skrócie kluczowe wskaźniki efektywnościowe, z angielskiego – Key Performance Indicators. KPI mogą dotyczyć właśnie:
  • Wzrostu zaangażowania użytkowników na fanpage’u/stronie firmowej na Facebooku lub Instagramie,
  • Wzrostu liczby pozyskiwanych leadów/kontaktów,
  • Wzrostu liczby zamówień itp.
W zależności jakie usługi, produkty oferujesz, to KPI będą dopasowane do profilu Twojego biznesu. Jak wyglądają współczesne reklamy wykonane przez sztuczną inteligencję? Przykładowo kampania reklamowa firmy HalfPrice, czyli sieci off-price należącej do Grupy CCC.

Praktyczne sposoby na wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w marketingu w mediach społecznościowych

Jednym z najpopularniejszych zastosowań AI jest personalizacja treści. Technologia ta pozwala dostosować treści do indywidualnych preferencji, zachowań i oczekiwań odbiorców. To w konsekwencji prowadzi do lepszego zrozumienia ich potrzeb, a także zainteresowań. Sztuczna inteligencja w social mediach może analizować masywne ilości danych, a wśród nich:
  • historie przeglądanych treści,
  • kliknięcia,
  • polubienia,
  • udostępnienia.
Na podstawie tych informacji AI tworzy spersonalizowane treści, których zadaniem jest przyciągnięcie uwagi odbiorców. Korzystając z jednego z najbardziej popularnych czatów do generowania treści, czyli https://chat.openai.com/ możesz z wykorzystaniem „templates” dać konkretne zadanie sztucznej inteligencji.
Logując się do wspomnianej wyżej platformy, z lewego paska wybierasz opcję „templates”, następnie jako „category” wybierasz „Social Media” i w „Sub-Category” zaznaczasz, dla jakiej platformy social media AI ma wygenerować dany templates.
Możesz wygenerować zbiór pomysłów na posty, kreatywne testy reklamowe czy kalendarz postów.
Dla przykładu, my wzięliśmy „templates” – „Facebook Post Ideas”. W ramach tej opcji wybierasz język, w którym AI ma wygenerować teksty, podajesz temat, liczbę postów i możesz wpisać „audience”, czyli osoby, do których chcesz trafić. W naszym przypadku są to marketerzy. Na koniec wystarczy kliknąć „execute template”.
Na podstawie tak podanych danych, AI wygenerowało nam 5 pomysłów na posty wraz z treścią. Otrzymane wyniki prezentują się tak:
Jak sam widzisz, korzystanie z czatu nie jest trudnym zadaniem, a wygenerowane treści wystarczy przeanalizować pod kątem biznesowym, zmodyfikować je i opublikować go na stronie firmowej na Facebooku lub Instagramie.
Kolejnym sposobem na wykorzystanie AI w mediach społecznościowych jest fakt, że działa ona jak wirtualny asystent. Odpowiada na pytania użytkowników, udziela informacji o produktach w oparciu o Twoją stronę sprzedażową i pomaga w rozwiązywaniu problemów, np. jeśli nie ma danego produktu na magazynie, to może zaproponować alternatywny, zbliżony do pierwotnego pod kątem parametrów i potrzeb odbiorcy. Takie zastosowanie sztucznej inteligencji wpłynie nie tylko na efektywność, ale i na poprawę obsługi klientów w Twojej firmie.
A co z influencerami? AI w social mediach pomaga w identyfikacji influencerów oraz w budowaniu partnerstwa! Na podstawie analizy zachowań użytkowników, sztuczna inteligencja wskazuje influencerów, którzy mogą być najbardziej skuteczni w dotarciu do Twojej grupy docelowej. Pozwala również analizować aktywność wspomnianych influencerów, ich styl komunikacji i zaangażowanie wśród ich obserwujących. Dzięki tak rozbudowanym umiejętnościom AI pomoże Ci wybrać odpowiednich partnerów do współpracy. Nie musisz już spędzać wielu godzin na analizie własnej i przeglądaniu licznych stron, aby znaleźć odpowiednią osobę, która będzie promować Twoją firmę w social mediach.
Dla przykładu możesz sprawdzić dobrze znaną AIinfluencerkę, czyli Miquela, która z powodzeniem promowała już takie marki jak: Prada, Dior czy Calvin Klein.
Drugą w kolejności popularną AInfluncerką jest Imma, dziewczyna z Tokyo. Do tej pory współpracowała z takimi firmami jak: Dior, Puma, Nike, Calvin Klein, Valentino czy Amazon.
Rozwój sztucznej inteligencji będzie miał ogromny wpływ na pracę marketerów. Zważając na możliwości wykorzystania tej technologii, może okazać się że AI w social mediach będzie kluczem do tworzenia skutecznej strategii marketingowej. Personalizacja treści, automatyzacja, analiza danych czy identyfikacja influencerów to „kropla w morzu” tego co oferuje nam sztuczna inteligencja.

Marketerzy vs sztuczna inteligencja – co dalej? Jaka jest przyszłość social mediów?

Obawiasz się, że Twoja praca jako marketerea w social mediach jest zagrożona? Pamiętaj, sztuczna inteligencja ma pomóc Ci w prowadzeniu działań w mediach społecznościowych. Im szybciej nauczysz się ją wykorzystywać w praktyczny sposób, tym lepiej dla Ciebie.
Nie masz pomysłu na efektywny i angażujący post? Nie wiesz jaki nagłówek dać w reklamie? Sprawdź propozycję AI. Nikt nie broni Ci przygotować swoich treści w oparciu o to, co zarekomendowała sztuczna inteligencja.
AI to narzędzie, które warto przetestować. Nie ufaj mu na 100% i nie kopiuj wygenerowanych treści bez uprzedniej weryfikacji, czy wszystko jest zgodne z prawdą. Sztuczna inteligencja nie zastąpi specjalistów, przygotowujących kampanie reklamowe, bo gdybyśmy oddali swoje działania w ręce wirtualnej maszyny, to moglibyśmy po pierwsze stracić na tym ogromne pieniądze, a po drugie zacząć wprowadzać odbiorców w błąd, prezentując im niewłaściwe treści.
Jeżeli jesteś gotowy na wykorzystanie potencjału sztucznej inteligencji w social mediach, to przejdź do działania. Przetestuj różne platformy AI dostępne na rynku i wybierz tę, która najbardziej odpowiada Twoim potrzebom.
I wiele innych. Sprawdź dostępne opcje i zacznij wykorzystywać sztuczną inteligencję w swoich działaniach, powodzenia!
Więcej o sztucznej inteligencji i jej praktycznym wykorzystaniu dowiesz się podczas naszego szkolenia z Meta Ads (Facebook&Instagram)

Klaudia Piaskowska

Specjalista Social Media


Marketing Internetowy i Social Media to jej pasja. Lubi rozwijać się w tym obszarze i podążać za coraz to nowszymi zmianami. Swoją przygotę w tej branży zaczynała od pracy przy sklepie e-commerce, gdzie stopniowo wdrażała się w ekosystem Facebooka oraz Google'a. W Marketing Online jest odpowiedzialna za Kampanie Meta Ads dla naszych klientów, przeprowadza audyty i prowadzi Szkolenia Facebook & Instagram Ads.
Szkolenia
Polski