Kampania produktowa jest jedyną kampanią, która pozwala wyświetlać reklamy w formie zdjęcia, tytułu (czyli nazwy) oraz ceny produktu w wyszukiwarce Google. Nie można w tej kampanii promować usług. Wyjątkiem są telefony komórkowe wraz z abonamentem jako usługą. Produkty są wyświetlane na stronie z wynikami wyszukiwania, a także na karcie „Zakupy”.
Skąd Google wie, na jakie słowa kluczowe ma zostać wyświetlona reklama sklepu e-commerce? Tutaj najważniejszym elementem jest plik produktowy, najczęściej generowany automatycznie w CMS w formacie XML lub tworzony ręcznie w Google Sheets, a także tworzony na podstawie danych strukturalnych sklepu. Do pliku przesyłane są takie informacje jak: tytuł, opis, cena, kategoria Google produktu. Najbardziej istotne są tytuł i opis, bo na ich podstawie Google dobiera słowa kluczowe, na które wyświetli się reklama danego produktu.
W Systemie Google Ads istnieją dwa rodzaje kampanii produktowych: standardowa kampania produktowa oraz inteligentna kampania produktowa (z celem sprzedaż online nowym i dotychczasowym klientom lub pozyskanie nowych klientów). Kampania inteligentna łączy ze sobą standardową kampanię produktową i kampanię remarketingową w sieci reklamowej oraz za pomocą machine learningu automatycznie licytuje stawki i umieszcza reklamy w witrynie na podstawie danych o odbiorcach.
Kampania remarketingu dynamicznego to kampania, która wyświetla reklamy sklepu online użytkownikom, którzy byli już na Twojej stronie. Korzysta ona z danych z pliku produktowego. Dzięki niemu użytkownik, przechodząc na inne witryny znajdujące się w sieci Google Display Network, widzi reklamę z produktami, które oglądał na Twojej stronie. Ten typ kampanii służy do finalizacji sprzedaży.
Efektywna kampania Google Ads powinna uzyskać opłacalny ROAS dla właściciela sklepu. Średnio jest to ROAS pomiędzy 700% a 1200% (ROAS – Return on Advertising Spend, procentowy zwrot z nakładów na reklamę).
Sytuacja w Internecie jest bardzo dynamiczna, codziennie powstają sklepy internetowe i w każdym momencie może pojawić się nowa konkurencja dla Twojego biznesu, co prawdopodobnie będzie miało wpływ na efektywność Twojej kampanii. Należy na bieżąco śledzić analizę aukcji w prowadzonych kampaniach i reagować na reklamy konkurencji czy oferty promocyjne, które wprowadza. Kompleksowe podejście do kampanii e-commerce gwarantuje sukces kampanii Google Ads – satysfakcjonujący ROAS i zadowolenie właściciela ze sklepu online przynoszącego zyski.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |