Kampania produktowa jest jedyną kampanią, która pozwala wyświetlać reklamy w formie zdjęcia, tytułu (czyli nazwy) oraz ceny produktu w wyszukiwarce Google. Nie można w tej kampanii promować usług. Wyjątkiem są telefony komórkowe wraz z abonamentem jako usługą. Produkty są wyświetlane na stronie z wynikami wyszukiwania, a także na karcie „Zakupy”.
Skąd Google wie, na jakie słowa kluczowe ma zostać wyświetlona reklama sklepu e-commerce? Tutaj najważniejszym elementem jest plik produktowy, najczęściej generowany automatycznie w CMS w formacie XML lub tworzony ręcznie w Google Sheets, a także tworzony na podstawie danych strukturalnych sklepu. Do pliku przesyłane są takie informacje jak: tytuł, opis, cena, kategoria Google produktu. Najbardziej istotne są tytuł i opis, bo na ich podstawie Google dobiera słowa kluczowe, na które wyświetli się reklama danego produktu.
W Systemie Google Ads istnieją dwa rodzaje kampanii produktowych: standardowa kampania produktowa oraz inteligentna kampania produktowa (z celem sprzedaż online nowym i dotychczasowym klientom lub pozyskanie nowych klientów). Kampania inteligentna łączy ze sobą standardową kampanię produktową i kampanię remarketingową w sieci reklamowej oraz za pomocą machine learningu automatycznie licytuje stawki i umieszcza reklamy w witrynie na podstawie danych o odbiorcach.
Kampania remarketingu dynamicznego to kampania, która wyświetla reklamy sklepu online użytkownikom, którzy byli już na Twojej stronie. Korzysta ona z danych z pliku produktowego. Dzięki niemu użytkownik, przechodząc na inne witryny znajdujące się w sieci Google Display Network, widzi reklamę z produktami, które oglądał na Twojej stronie. Ten typ kampanii służy do finalizacji sprzedaży.
Efektywna kampania Google Ads powinna uzyskać opłacalny ROAS dla właściciela sklepu. Średnio jest to ROAS pomiędzy 700% a 1200% (ROAS – Return on Advertising Spend, procentowy zwrot z nakładów na reklamę).
Sytuacja w Internecie jest bardzo dynamiczna, codziennie powstają sklepy internetowe i w każdym momencie może pojawić się nowa konkurencja dla Twojego biznesu, co prawdopodobnie będzie miało wpływ na efektywność Twojej kampanii. Należy na bieżąco śledzić analizę aukcji w prowadzonych kampaniach i reagować na reklamy konkurencji czy oferty promocyjne, które wprowadza. Kompleksowe podejście do kampanii e-commerce gwarantuje sukces kampanii Google Ads – satysfakcjonujący ROAS i zadowolenie właściciela ze sklepu online przynoszącego zyski.