Depozycjonowanie a kary od wyszukiwarki Google
Jak nietrudno się domyślić, negatywne SEO jest ścigane przez Google. Wyszukiwarka może np. obniżyć pozycję strony, dopuszczającej się negatywnego SEO. W panelu
Google Search Console możemy otrzymać ostrzeżenie o praktykowaniu niezgodnych z regułami działań.
Ponadto wyszukiwarka stosuje dwa rodzaje kar:
filtr oraz
ban. Omawiamy je w osobnych artykułach - zachęcamy do lektury! Ogólnie rzecz biorąc, filtr najczęściej skutkuje obniżeniem pozycji w
SERP, zaś ban - usunięciem strony z indeksu Google. Są to kary odwracalne, ale proces jest żmudny i wymaga sporych nakładów pracy.
Podsumowując: depozycjonowanie jest nielegalną praktyką i stanowczo odradza się stosowanie go. Zalecamy wykorzystywanie technik White Hat SEO, naturalne budowanie linków i uczciwe tworzenie treści oraz zdobywanie autorytetu!
Przeczytaj dodatkowo artykuły:
Content Marketing: jakość czy ilość? Jaką strategię wybrać?
Dywersyfikacja linków - dlaczego warto ją stosować?
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Zapoznaj się z profesjonalnym szkoleniem SEO, by lepiej pozycjonować swoją stronę w wynikach wyszukiwania.