Działania początkowe
Przeanalizowaliśmy poprzednie kampanie PPC, jak i działania z zakresu SEO. W ramach nowego projektu SEO wybrane zostały wartościowe frazy kluczowe (pula około 300 fraz) związane z wymianą i naprawą szyb, które zapewniły pozyskanie wartościowego ruchu na witrynie.
Wdrożenie działań
Stworzyliśmy instrukcję optymalizacji witryny, a następnie wdrożyliśmy niezbędne poprawki SEO na witrynie. Głównym zaleceniem było stworzenie dedykowanych podstron (landing pages) dla każdego miasta, w którym Klient ma swoje oddziały.
Poprawiło to dwie kluczowe kwestie:
Umożliwiło skuteczne pozycjonowanie na frazy typu słowo kluczowe + nazwa miasta.
Poprawiło użyteczność witryny - użytkownik wpisując do wyszukiwarki frazę kluczową z miastem lub wyszukując z danego miasta trafia z wyników wyszukiwania bezpośrednio na podstronę z informacjami dotyczącymi oddziałów Klienta w tym mieście.
Optymalizacja działań
W ramach dalszej optymalizacji stworzonych podstron miast, wylistowane zostały na nich realizowane przez każdy z oddziałów usługi. Znowu z punktu widzenia SEO pozwoliło to nasycić podstrony dodatkowymi, wyszukiwanymi przez użytkowników frazami (poprawa widoczności na dodatkowe frazy kluczowe - long tail), natomiast z punktu widzenia użytkowników poprawiło to użyteczność tych podstron (bez kontaktu z daną placówką użytkownik od razu wie jakie usługi może w niej zrealizować). Dodatkowo wdrożone zostało linkowanie wewnętrzne między oddziałami w okolicy (poprawa linkowania wewnętrznego), a dane teleadresowe zostały obudowane mikroformatem lokalne firmy. Dzięki temu frazy, które zostały wybrane uzyskały topowe pozycje w wynikach naturalnych.
Ponieważ na coraz więcej fraz w Google (oprócz zwykłych wyników wyszukiwania) zaczyna wyświetlać boks Google Maps (z adresami punktów lokalnych), począwszy od lutego 2019 roku, podjęliśmy decyzję o włączeniu do projektu SEO pozycjonowania wcześniej już istniejących wizytówek z usługi Google Maps. Działania optymalizacyjne w tym zakresie polegały między innymi na optymalizacji samych wizytówek (treść, przypisanie do kategorii, uzupełnienie wszystkich elementów wizytówki). Wizytówki zdobyły wysokie pozycje w wynikach naturalnych oraz blisko kilkaset tysięcy interakcji w roku 2019.
Podsumowanie działań
W 2013 roku średnia pozycja dla wszystkich 300 pozycjonowanych fraz wynosiła 5,6 (po wdrożeniu instrukcji optymalizacyjnej), a w roku 2014 już 4,1. W 2019 roku średnia pozycja wynosi już 1,1 (trudno jest znaleźć frazę z pozycjonowanej przez nas puli, która nie znajduje się na 1-szej pozycji). W projekcie SEO średnia arytmetyczna wszystkich pozycjonowanych fraz rosła z roku na rok. Poniżej zestawienie, jak wygląda średnia pozycja dla wybranych, wartościowych fraz kluczowych.
ROK |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
Średnia
pozycja 300 fraz
|
5,6 |
4,1 |
2,9 |
1,9 |
1,7 |
1,3 |
1,14 |
Dzięki ciągłej pracy nad projektem stale osiągamy wzrosty pozycji wybranych słów kluczowych w wynikach wyszukiwania, według faktycznej lokalizacji wyszukiwania i lokalizacji użytkownika, dopasowanej do danego miasta. Porównując dane na przestrzeni 2013 - 2019 ilość wygenerowanych sesji z bezpłatnych wyników organicznych zwiększyła się sumarycznie o 155%.