Promowanie posta vs kampania w Menedżerze reklam: co wybrać?
W tym artykule pokazujemy, czym się różnią obie opcje, kiedy boostowanie posta wystarczy, a kiedy trzeba podejść do reklamy poważniej.
Przeczytaj artykułCzy reklama w Meta Ads dla małej firmy ma sens?
Pewnie już nie raz myślałeś o tym, żeby „wrzucić coś na Facebooka z budżetem” i sprawdzić, czy ruszy. Podpowiadamy, czy i kiedy warto!
Przeczytaj artykułClaude AI — czym jest i co potrafi?
ChatGPT, Gemini, Copilot, DeepSeek… a teraz jeszcze Claude? Czym jest i kto stoi za tym modelem AI? Jak może nam pomóc w codziennej pracy w digital marketingu?
Przeczytaj artykułGoogle Ads aktualizuje zasady przejrzystości reklam
Etap 1 – od maja 2025: nazwa profilu płatności jako nazwa płatnika; etap 2 – od czerwca 2025: możliwość edycji nazwy płatnika.
Przeczytaj artykułEfekt fałszywej unikalności – dlaczego klienci myślą, że są inni niż wszyscy
Nawet w obrębie dobrze zdefiniowanej grupy docelowej każdy klient chce czuć się traktowany indywidualnie.
Przeczytaj artykułZasada wzajemności: siła darmowej wartości w sprzedaży
Czy zauważyłeś, że użytkownicy częściej odpowiadają na oferty marek, które wcześniej podzieliły się czymś wartościowym?
Przeczytaj artykułEfekt potwierdzenia: dlaczego klienci widzą to, co chcą zobaczyć
Ludzie mają naturalną skłonność do szukania treści, które utwierdzają ich w przekonaniach – a ignorują to, co je podważa.
Przeczytaj artykułNowe szkolenie Marketing Online: Meta Ads dla firm i managerów
„Meta Ads dla firm” to nowy, intensywny i praktyczny kurs, który pokaże Ci, jak prowadzić kampanie, które przynoszą realne efekty.
Przeczytaj artykułReklamy w ChatGPT. Czy pojawią się w 2026 roku?
Obecnie to tylko spekulacje, acz OpenAI skłania się ku reklamom w darmowej wersji ChataGPT, mimo że szef firmy za nimi nie przepada.
Przeczytaj artykułJak łączyć dane z różnych źródeł w analizie marketingowej
Prostym kampaniom opartym na jednym kanale bliżej do egipskich piramid niż do współczesnej analityki marketingowej.
Przeczytaj artykułModelowanie atrybucji — jak przypisywać zasługi kampaniom
Sama liczba konwersji nie mówi jeszcze, który kanał, kampania czy komunikat miały największy wpływ na decyzję klienta.
Przeczytaj artykułScroll Depth — jak głęboko użytkownik przewija stronę?
Czy użytkownicy naprawdę czytają Twoją stronę do końca, czy tylko rzucają okiem na pierwsze akapity i opuszczają witrynę?
Przeczytaj artykułCo to jest kliknięcie w reklamie i jak jest mierzone?
Czym jest kliknięcie w reklamie? Jak mierzy się kliknięcia? Dlaczego liczba kliknięć jest ważna, ale niewystarczająca? Przeczytaj i dowiedz się!
Przeczytaj artykułCzym są impresje w digital marketingu?
Co to są impresje? Jak mierzy się impresje w reklamie cyfrowej? Dlaczego liczba impresji jest ważna? Co jeszcze warto wiedzieć na temat impresji? Przeczytaj nasz artykuł blogowy i sprawdź!
Przeczytaj artykułCRO Metrics – wskaźniki skuteczności optymalizacji konwersji
Przedstawiamy najważniejsze wskaźniki Conversion Rate Optimization, które pozwalają ocenić efektywność wprowadzanych zmian i podejmować oparte na danych decyzje.
Przeczytaj artykułCost per Session – jak pomaga mierzyć efektywność kampanii
Kliknięcie to nie zawsze zainteresowanie. Dlatego warto przyjrzeć się wskaźnikowi, który precyzyjnie mierzy faktyczne wejścia na stronę – a jego miano to Cost per Session, CPS.
Przeczytaj artykułCustomer Retention Cost: koszt utrzymania klienta. Istota i pomiar
Często słyszymy, że łatwiej (i taniej) jest utrzymać klienta niż zdobyć nowego. Jednak aby świadomie zarządzać relacjami z klientami, potrzebujemy twardych danych, a nie intuicji.
Przeczytaj artykułShare of Voice – czym jest i jak mierzyć udział marki w rynku
W marketingu nie wystarczy być obecnym – trzeba być dostrzeganym. To, jak często marka dociera do odbiorcy w porównaniu do konkurencji, ma niebagatelne znaczenie.
Przeczytaj artykułAwersja do strat. Dlaczego bolą bardziej niż zyski cieszą
Moglibyśmy uwierzyć, że konsumenci kupują dla zysku, jednak znacznie częściej kupują po to, by nie stracić. Ten niuans decyduje o skuteczności wielu kampanii digitalowych.
Przeczytaj artykułEfekt IKEA. Dlaczego ludzie doceniają coś, co sami tworzą
Efekt IKEA polega na tym, że ludzie przypisują większą wartość produktom, które sami stworzyli, w porównaniu z identycznymi przedmiotami, które dostali gotowe.
Przeczytaj artykułDlaczego klienci bardziej cenią produkty, które już „posiadają”?
Zdarzyło Ci się dostać darmową próbkę produktu, który wcześniej nie wzbudzał Twojego zainteresowania, a po paru dniach użytkowania uznać, że trudno się bez niego obejść?
Przeczytaj artykułCrawling vs Indexing – różnice i zależności
Czym jest crawling, a czym indexing? Jakie problemy napotykają specjaliści w związku z crawlowaniem i indeksacją witryny? Jak sprawdzić status crawlingu i indeksacji?
Przeczytaj artykułUser-agent – co to jest i jak wpływa na SEO?
W tle pozycjonowania działa cały ekosystem mniej oczywistych mechanizmów, bez których żadna strona nie zostałaby znaleziona w wyszukiwarce. Jeden z nich to właśnie user-agent.
Przeczytaj artykułChatGPT z funkcją „Memory with Search”
Co to jest „Memory with Search”? Jak wpływa na wyszukiwanie i marketing? Czy można z tego zrezygnować? A co to oznacza dla przyszłości personalizacji z AI? Przeczytaj i sprawdź!
Przeczytaj artykułNowości w Google Analytics: lepsze śledzenie kampanii i jakość danych
Google wprowadza istotne zmiany w Google Analytics, które mają pomóc specjalistom cyfrowego marketingu skuteczniej analizować dane kampanii.
Przeczytaj artykułGoogle Ads: te same reklamy na górze i dole SERP-ów?
Google po cichu wprowadza istotną zmianę w sposobie wyświetlania reklam w wyszukiwarce. Będzie można pojawić się zarówno w górnej, jak i dolnej części strony z wynikami.
Przeczytaj artykułJak mierzyć ROI w kampaniach marketingowych?
Warto zrozumieć nie tylko jak obliczyć zwrot z inwestycji (ROI), ale również co dokładnie należy brać pod uwagę, aby jego wartość miała realne przełożenie na decyzje biznesowe.
Przeczytaj artykułAARRR! Wiatr w żagle biznesu, czyli Pirate Metrics
Model Pirate Metrics (AARRR) rozkłada wzrost na 5 mierzalnych etapów i pomaga identyfikować wąskie gardła, które blokują rozwój – bez zgadywania, gdzie leży problem.
Przeczytaj artykułGrowth hacking: co to jest, jak działa, przykłady wdrożenia
Nie mieli gigantycznych budżetów. Nie czekali na „właściwy moment”. Zamiast tego testowali i szukali sposobów, by rosnąć szybciej niż konkurencja zdąży się zorientować.
Przeczytaj artykułAutomatyzacja marketingu: oszczędność czasu czy konieczność?
Czas to nie jedynie pieniądz, jak głosi popularne przysłowie, lecz także jakość reakcji, precyzja komunikacji i umiejętność skalowania działań bez utraty skuteczności.
Przeczytaj artykułEtyka w digital marketingu – nasz obowiązek, nie opcja
Etyczne podejście do marketingu cyfrowego nie jest kwestią dobrej woli, lecz koniecznością. Ludzie oczekują uczciwości, przejrzystości i szacunku dla swojej prywatności.
Przeczytaj artykułGoogle zachęca reklamodawców do rozwiązań opartych na AI
Ostatnio Google Ads rozpoczęło wysyłkę e-maili pt. „Personalized action plan for growth” do reklamodawców, oferując plany działań mające na celu poprawę wydajności kampanii.
Przeczytaj artykułJak AI zmienia sposób mierzenia sukcesu w reklamie cyfrowej
AI wprowadza nowe możliwości do świata reklamy cyfrowej – od modelowania predykcyjnego, przez zaawansowaną atrybucję, aż po analizę długoterminowej wartości klienta.
Przeczytaj artykuł