Zakładka „O nas” na stronie — dlaczego warto ją mieć?

Użytkownik, po raz pierwszy odwiedzając witrynę, bywa zagubiony. Dokąd trafiłem? Co to za strona? Czy jest wiarygodna? Z pomocą spieszy zakładka "O nas". Co powinna zawierać i dlaczego warto ją mieć?

Do czego służy zakładka "O nas" lub "O firmie"?


Zakładka "O nas" to często pierwsza, w którą klika niezaznajomiony z witryną odbiorca. Prezentuje informacje o firmie lub marce, starając się ją uwiarygodnić. Powinna przekonać użytkowników do strony i wzbudzić zaufanie oraz myśl: "Tak, tu znajdę rzetelne informacje".

Funkcje zakładki "O nas" w pigułce:

  • Wzbudzenie zaufania. Pokazujemy, kim jesteśmy, co robimy i jaką mamy historię.
  • Nawiązanie relacji. Pokazujemy, że za marką znajdują się prawdziwi ludzie z pasją i chęcią pomocy. Użytkownikom łatwiej nawiązać relacje z ludźmi niż bezosobową firmą. Zakładka to pole do storytellingu - kreacji na bazie opowiadania historii.
  • Wskazanie kompetencji. Zakładka "Kim jesteśmy", "O nas" to perfekcyjne miejsce do chwalenia się osiągnięciami. Możemy tu pokazać własne doświadczenie, wiedzę, kompetencje, nagrody i cele na przyszłość.
  • Zachęcenie do działania. Użytkownik powinien poczuć, że może przejść spokojnie do szukania informacji czy skorzystania z usług. Możemy na końcu zakładki zawrzeć frazy Call to action, np. "Sprawdź nasze usługi", "Przejdź do oferty" wraz z linkami.


  • Zakładka "O nas" a użytkownik docelowy


    Żeby przygotować dobrą zakładkę, powinniśmy mieć pewność, do kogo ją kierujemy. Kto jest docelowym odbiorcą naszych treści? Kto może chcieć sprawdzić, czym się zajmujemy i kim jesteśmy? Znajomość grupy docelowej jest istotna dla prowadzonego biznesu, w tym przy komunikowaniu własnej tożsamości. Co wziąć pod uwagę przy określaniu grupy docelowej (lub persony)?

  • Pragnienia i potrzeby,
  • problemy i wątpliwości,
  • dane demograficzne: płeć, wiek, status społeczny, miejsce zamieszkania (miasta, miasteczka, wsie),
  • czy to osoba, czy firma.

  • Na tej podstawie dostosowujemy zakładkę do informacji, których może szukać nasza grupa docelowa. Zastanówmy się teraz, co powinno znaleźć się we wzorcowej zakładce "O nas".

    Co powinna zawierać wzorowa zakładka "O nas"?


    Zakładka "O firmie" lub "Kim jesteśmy" to nasza wizytówka. Może być zwięzła lub bardzo rozbudowana - zależy, jaki komunikat chcemy przekazać odbiorcy. Informacje w zakładce o firmie możemy zawrzeć w kilku punktach lub ująć w narracyjnej historii. Wszystko zależy od wyobraźni, a także grupy docelowej.

    Niezależnie od formy, dobra zakładka "O nas" powinna pokryć poniższe zagadnienia.

    Historia firmy lub marki


    Opisz, kiedy i dlaczego powstała firma. Co było ideą podczas jej zakładania? Jak pokrótce kształtowała się jej historia aż do dzisiaj? Kim byliśmy, a kim jesteśmy?

    Wartości i misja oraz wizja


    Jakie wartości kierują firmą? Co inspiruje ją do działania? Co chce nieść światu? Jakie ma cele na przyszłość?

    Osiągnięcia i doświadczenia


    Co takiego dokonała firma, czym warto się pochwalić? Jakie były przełomowe wydarzenia dla firmy? W jakich eventach braliśmy udział, o których warto napisać? A także zdobyte nagrody i wyróżnienia.

    Personel


    Kto dla nas pracuje? Jacy eksperci? Jaki jest podział ról? To pomaga budować zaufanie i nadaje firmie "ludzką twarz".

    Multimedia


    Zdjęcia i filmy: zespołu, biura, nagród, produktów. To pomaga lepiej zwizualizować obraz firmy.

    Opinie


    Warto chwalić się pozytywnymi opiniami. Wyróżnijmy ważnych klientów, podkreślając stwierdzeniem "Zaufali nam".

    Kontakt


    W zakładce "O nas" możemy zawrzeć dane kontaktowe. Z reguły jednak przeznacza się na to osobną podstronę. Tak czy inaczej - info kontaktowe obowiązkowo musi być w łatwym do znalezieniu miejscu na stronie.

    Przykładowe krótkie opisy do zakładki "O nas"


    1. Gabinet okulistyczny. "Nasz gabinet okulistyczny dba o wzrok pacjentów od ponad 20 lat. Nasi specjaliści zajmują się badaniem i diagnostyką wzroku oraz leczeniem różnych schorzeń oczu. Pragniemy zapewnić pacjentom jak najlepszą opiekę, opartą na najwyższych standardach i najnowszych technologiach. Zdrowie i zadowolenie pacjentów to nasza satysfakcja. Stawiamy na kompleksową opiekę i indywidualne podejście."
    2. Antykwariat internetowy. "Istniejemy od 1980 roku. Najpierw jako skromna księgarnia przy ulicy Rycerskiej w Warszawie, a od 2012 także jako antykwariat internetowy. Zajmujemy się sprzedażą rzadkich książek, manuskryptów i opracowań oraz dzieł sztuki. Nasza misja to zachowanie i propagowanie dziedzictwa kulturowego. Odwiedzają nas pasjonaci książek i miłośnicy sztuki. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą w postaci wysokiej jakości skanów lub odwiedzenia punktu stacjonarnego."
    3. Producent mebli. "Jesteśmy producentem wysokiej jakości mebli drewnianych od 2001 roku. Współpracując z najlepszymi specjalistami stolarstwa, dostarczamy meble projektowane pod wymiar i gusta klientów. Pragniemy projektować i dostarczać najlepsze rozwiązania meblarskie. Nasze meble cechują się starannością, jakością i estetyką. Stwórz niepowtarzalną atmosferę we własnym domu z jedynymi w swoim rodzaju meblami drewnianymi."


    Podsumowując, zakładka "O nas" to nieodzowny element dobrze zbudowanej strony internetowej. Buduje wizerunek firmy, zachęca klientów do interakcji i poszukiwania informacji. Dzięki tej zakładce mamy okazję pokazać swoją unikalność na tle konkurencji. Dobra zakładka o firmie przekłada się na konwersję, dlatego warto poświęcić jej szczególną uwagę!

    Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Zapoznaj się z profesjonalnym szkoleniem SEO, by lepiej pozycjonować swoją stronę w wynikach wyszukiwania.

    Jan Wojciechowski

    Content Marketing Specialist


    Specjalista Content Marketingowy z kilkuletnim doświadczeniem. Studiował Zarządzanie i Marketing na Uniwersytecie Warszawskim. W swojej pracy łączy lekkie pióro, wiedzę contentową i zamiłowanie do nowych technologii. Prywatnie miłośnik sportu, literatury oraz ilustrator książek.
    Szkolenia
    Polski