Do czego służy zakładka "O nas" lub "O firmie"?
Zakładka "O nas" to często pierwsza, w którą klika niezaznajomiony z witryną odbiorca. Prezentuje informacje o firmie lub marce, starając się ją uwiarygodnić. Powinna przekonać użytkowników do strony i wzbudzić zaufanie oraz myśl: "Tak, tu znajdę rzetelne informacje".
Funkcje zakładki "O nas" w pigułce:
Wzbudzenie zaufania. Pokazujemy, kim jesteśmy, co robimy i jaką mamy historię.
Nawiązanie relacji. Pokazujemy, że za marką znajdują się prawdziwi ludzie z pasją i chęcią pomocy. Użytkownikom łatwiej nawiązać relacje z ludźmi niż bezosobową firmą. Zakładka to pole do storytellingu - kreacji na bazie opowiadania historii.
Wskazanie kompetencji. Zakładka "Kim jesteśmy", "O nas" to perfekcyjne miejsce do chwalenia się osiągnięciami. Możemy tu pokazać własne doświadczenie, wiedzę, kompetencje, nagrody i cele na przyszłość.
Zachęcenie do działania. Użytkownik powinien poczuć, że może przejść spokojnie do szukania informacji czy skorzystania z usług. Możemy na końcu zakładki zawrzeć frazy Call to action, np. "Sprawdź nasze usługi", "Przejdź do oferty" wraz z linkami.
Zakładka "O nas" a użytkownik docelowy
Żeby przygotować dobrą zakładkę, powinniśmy mieć pewność, do kogo ją kierujemy. Kto jest docelowym odbiorcą naszych treści? Kto może chcieć sprawdzić, czym się zajmujemy i kim jesteśmy? Znajomość grupy docelowej jest istotna dla prowadzonego biznesu, w tym przy komunikowaniu własnej tożsamości. Co wziąć pod uwagę przy określaniu grupy docelowej (lub persony)?
Pragnienia i potrzeby,
problemy i wątpliwości,
dane demograficzne: płeć, wiek, status społeczny, miejsce zamieszkania (miasta, miasteczka, wsie),
czy to osoba, czy firma.
Na tej podstawie dostosowujemy zakładkę do informacji, których może szukać nasza grupa docelowa. Zastanówmy się teraz, co powinno znaleźć się we wzorcowej zakładce "O nas".