➡️ Przeczytaj również artykuł o
Keyword stuffing (przesyceniu słowami kluczowymi)
Cloaking, czyli maskowanie treści
Termin "cloaking" pochodzi oczywiście z języka angielskiego i oznacza dosłownie "maskowanie" bądź "ukrywanie". Słowo "cloak" to "peleryna", "płaszcz" - tak jak "Invisibility cloak" to "Peleryna niewidka". Pojęcie jest również wykorzystywane w wojskowości. Odnalazło jednak swoje zastosowanie także i w SEO - ochrzczono nim niepoprawną praktykę, której niestety dopuszczają się niektóre witryny i ich content creatorzy.
Cloaking to praktyka SEO, polegająca na tym, że dana treść jest przedstawiana w jeden sposób dla użytkowników, lecz w zupełnie inny dla wyszukiwarek. Technika jest stosowana w celu manipulowania rankingami wyszukiwarek poprzez dostarczanie im treści, które są optymalizowane pod kątem
algorytmów, podczas gdy użytkownicy odwiedzający stronę widzą inne, często mniej zoptymalizowane lub niepowiązane treści. Innymi słowy: wyszukiwarka jest przekonana, że strona zawiera wartościowe i rzetelne informacje, przez co pozycjonuje ją wysoko w
SERP, tymczasem ta prezentuje użytkownikom docelowym o wiele uboższy content. Jest to o tyle szkodliwe, że to właśnie odbiorcy treści powinni być stawiani na pierwszym miejscu, a nie algorytmy wyszukiwarek.