Kiedy Google zawiesza konto reklamodawcy?
Zasady, które akceptują reklamodawcy, są jasne i precyzyjne, a także powszechnie dostępne. W związku z tym zawieszanie kont przez firmę jest uzasadnione. Google stara się dbać o bezpieczeństwo odbiorców reklam i nie dopuszczać do publikowania takich, które mogłyby negatywnie wpływać na internautów. Warto mieć w tym kontekście na uwadze
Zasady Google Ads, dostępne w Centrum Pomocy Google.
Google zawiesza konto za:
Naruszenie zasad dotyczących treści - promowanie produktów nielegalnych lub niebezpiecznych,
Złośliwe oprogramowanie na stronach docelowych (czyli tych, do których prowadzi reklama),
Niewłaściwe gromadzenie, wykorzystywanie i udostępnianie prywatnych danych użytkowników,
Sprzedaż produktów podrobionych (podróbek),
Reklamowanie nieautoryzowanych punktów sprzedaży leków (aptek),
Ukrywanie informacji przed użytkownikami,
Sfabrykowane kliknięcia reklam,
Nieregulowanie płatności,
Podejrzenia oszustwa finansowego,
Treści 18+,
Połączenie z innym zawieszonym kontem.
Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, tylko w przypadku rażących, bardzo poważnych naruszeń, Google zawiesza konto od razu i bez ostrzeżenia. W przypadku łagodniejszych naruszeń reklamodawca otrzymuje powiadomienie, które precyzuje charakter naruszenia oraz krokach, które należy podjąć. Taka wiadomość jest wysyłana minimum 7 dni przed zawieszeniem konta. Przyjrzyjmy się teraz rażącym naruszeniom zasad.
Rażące naruszenia zasad Google
Google określa rażące (poważne, naganne) naruszenie zasad jako takie, które łamie przepisy obowiązującego prawa bądź mające sporą szansę mocno zaszkodzić odbiorcom reklam i negatywnie wpłynąć na ekosystem reklamowy w Internecie. Zdarza się, że nawet pojedyncze reklamy są tak niestosowne, że firma natychmiast podejmuje decyzję o zawieszeniu konta, by nie narażać użytkowników na treści, zawarte w takiej reklamie. Google zawiesza konto natychmiastowo tylko wtedy, kiedy jest to jedyna możliwość szybkiego ukrócenia nielegalnej działalności wskazanego reklamodawcy.
➡️ Zapoznaj się z naszą ofertą usługi
Google Ads
Co zrobić, gdy konto zostanie zawieszone?
Reklamodawca, którego konto reklamowe zostało zawieszone, ma prawo złożyć odwołanie. Należy mieć na uwadze to, by przed złożeniem takowego wykonać wszystkie zalecane kroki i naprawić reklamy, za które konto zostało zawieszone. Konto musi być w pełni sprawdzone i gotowe do ponownej weryfikacji. Nie powinno się też wysyłać więcej niż jednej prośby o ponowne sprawdzenie konta, jeśli poprzednia nie została jeszcze rozpatrzona. Wysyłanie jednego odwołania pozwala specjalistom po stronie Google płynniej rozpatrywać nadchodzące wnioski. Reklamodawca, który nadużywa możliwości wysyłania próśb o ponowne sprawdzenie konta, może być ukarany 7-dniową utratą opcji przesyłania takich próśb.
Przede wszystkim warto oczywiście przestrzegać wszystkich reguł Google, żeby nie dopuścić do zawieszenia konta reklamowego.
Konto zawieszane jest na stałe. Jeśli zostanie przesłane odwołanie, a Google rozpatrzy je pozytywnie, konto jest przywracane. Reklamodawca ma co najmniej pół roku na przesłanie odwołania od dnia zawieszenia konta.
Ponadto reklamodawca, którego konto zostało zawieszone, kwalifikujący się do zwrotu środków, może konto usunąć i otrzymać zwrot.