Wiosenne słowa kluczowe - dalsze propozycje 🌤️
Nasze sezonowe słowa kluczowe charakterystyczne dla wiosny nie muszą wiązać się ściśle z określonymi datami. Mogą to równie dobrze być frazy wyszukiwane przez całą wiosnę, które nie odnoszą się do świąt ani wydarzeń, są za to związane z wykonywanymi często wiosną czynnościami.
Dlatego warto wziąć pod uwagę takie kategorie jak:
sport: uprawianie różnych sportów, przede wszystkim kolarstwo i rolkarstwo, które zyskuje szczególną popularność wiosną, poradniki na te tematy, a także oferty sklepów sportowych,
ogrodnictwo: uprawa warzyw, owoców, kwiatów, artykuły ogrodnicze, odzież ogrodnicza, wszelkie poradniki dotyczące tych zagadnień, a także oferty sklepów internetowych,
porządki: hasła związane z wiosennymi porządkami, sprzątaniem, odnawianiem domu i mieszkania, poradniki i przedmioty przydatne w tych sytuacjach,
ubrania: wiosenna moda, kolekcje wiosenne, poradniki stylu, wszystkie elementy garderoby wiosennej dla kobiet, mężczyzn i dzieci,
zdrowy tryb życia: tematy związane ze zdrowym odżywianiem, dbaniem o sylwetkę, które zyskują na popularności, gdy pogoda zachęca do uprawiania sportu i zwrócenia uwagi na swoją kondycję,
turystyka: wiosenne wypady, wyjazdy na majówkę (najważniejszy okres wyjazdowy na wiosnę), hasła związane z ofertami i atrakcyjnymi zniżkami na pobyt w określonych miejscach.
Nasze słowa kluczowe możemy ująć w krótkiej formie (
frazy fat head) lub długiej (
frazy długiego ogona). Frazy krótkie są bardziej ogólne i generyczne, zdecydowanie bardziej konkurencyjne, zapewniają też jednak spory ruch. Z kolei frazy długie są niecodzienne i odpowiadają na bardziej złożone zapytania, w konsekwencji czego treści pozycjonowane na takie frazy są mocno cenione przez użytkowników.
Ponadto warto zastanowić się, jak będą brzmiały nasze frazy kluczowe (oczywiście zależy to też od tego, czy wybierzemy krótkie, czy długie keywordy), czyli innymi słowy - jakiego będą rodzaju. Mogą to być:
frazy brandowe - czyli zawierające nazwę marki, np. suszarka bosch, rower kross, sukienka wittchen (ich przeciwieństwem są frazy niebrandowe, czyli po prostu niezawierające nazwy żadnej marki),
frazy produktowe - nastawione na zakup konkretnego produktu, np. iPhone 15,
frazy lokalne - związane z określoną lokalizacją, przydatne szczególnie dla biznesów uzależnionych właśnie od lokalizacji, np. noclegi Mazury, hotel Gdańsk, restauracja włoska Zakopane,
frazy informacyjne - odpowiadające na różnorodne zapytania, które można ująć za pomocą słów co, gdzie, jak, kiedy, dlaczego, np. jakie są najlepsze hotele w Trójmieście, co to jest majówka, gdzie na majówkę, kiedy wypada Wielkanoc, etc.
Możliwości stworzenia i kombinacji oraz dopasowań słów kluczowych, mając na względzie wiosenne trendy, wydarzenia, święta i inne okoliczności jest niemal nieskończenie wiele. Warto wziąć pod uwagę oczekiwania użytkowników i
intencje wyszukiwań (search intent), a także sprawdzać poczynania konkurencji, mieć świadomość nadchodzących wydarzeń i dostosowywać content do upływu czasu. Wszystkie działania z zakresu content marketingu i pozycjonowania stron dodatkowo musimy regularnie monitorować i analizować.
Polecamy także lekturę artykułu na temat recyklingu treści (sam recykling jest zresztą hasłem, które często kojarzy się właśnie z wiosną, kiedy to zwracamy szczególną uwagę na dbanie o czystość i ekologię).
Recykling treści pozwoli nam na wykorzystanie starszego contentu, jego aktualizację i wzbogacenie, dzięki czemu unikniemy konieczności tworzenia pewnych treści od nowa. Taka praktyka pozwala tchnąć drugi raz życie w określony content, dzięki czemu zyska on szansę na ponowne zdobycie pozycji w wynikach wyszukiwania, a nam - zaoszczędzić czas i środki na tworzenie czegoś od zera.
Przeczytaj również: Pozycjonowanie stron: 7 trendów na 2024
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Zapoznaj się z profesjonalnym szkoleniem SEO, by lepiej pozycjonować swoją stronę w wynikach wyszukiwania.