User Generated Content - co to jest?
UGC to każdy rodzaj treści na stronie internetowej, który nie pochodzi od moderatorów i właścicieli, a użytkowników. UGC możemy znaleźć przede wszystkim na mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, TikTok, YouTube. Ale nie tylko - występuje powszechnie na blogach, forach i stronach internetowych, jeśli tylko da się tam zamieścić content z poziomu użytkownika. Nie zawsze odznacza się profesjonalizmem w wykonaniu, gdyż dostarczają go zwykli użytkownicy Internetu, a nie redaktorzy lub oficjalni twórcy treści.
Ogólne przykłady User Generated Content:
Posty na social mediach. Wpisy, zdjęcia, filmy, komentarze.
Wpisy na blogach i forach.
Opisy i recenzje oraz opinie na stronach producentów.
Treści generowane przy użyciu dostarczanych przez platformę narzędzi. Na przykład na platformie TikTok czy Instagram.
Wikipedia. Najpopularniejsza internetowa encyklopedia zasługuje na osobną wzmiankę. Ideą tej encyklopedii jest dostarczanie treści w całości przez internautów. Można więc powiedzieć, że Wikipedia to jeden wielki User Generated Content!
User Generated Content funkcjonuje w oparciu o aktywność i zaangażowanie użytkowników. Dzięki temu spełnia kilka istotnych cech.
Zapoznaj się z naszą ofertą Meta Ads
Co cechuje User Generated Content?
Zaangażowanie użytkowników
Treści dostarczane przez użytkowników strony zwiększają ich zaangażowanie. UGC pozwala wyrażać swoje opinie, dzielić się spostrzeżeniami, uczestniczyć w społeczności. Jeśli odbiorca może współtworzyć stronę, w ten sposób bardziej wiąże się z marką. User Generated Content pozytywnie wpływa też na
Brand awareness - świadomość marki.
Naturalny rozwój treści
User Generated Content sprawia, że treści na stronie tworzą naturalny, bogatszy ekosystem. Są dostarczane nie tylko przez moderatorów i redaktorów, ale i użytkowników, co dopełnia społeczność witryny i wzbogaca ją.
Autentyczność treści
UGC są postrzegane jako bardziej autentyczne ze względu na to, że tworzą je użytkownicy, a nie redaktorzy. Punkt widzenia zwykłego odbiorcy jest często bardziej ceniony przez resztę społeczności.
Reklama
User Generated Content może być wykorzystany marketingowo w celu polepszenia wizerunku firmy lub platformy. Pozytywne opinie od użytkowników potrafią być bardzo przekonujące dla społeczności witryny.
Brak przewidywalności
UGC ma to do siebie, że ciężko przewidzieć, jaką przybierze postać. Wkład od użytkowników witryny może być bardzo pozytywny, ale i negatywny. Powinniśmy stale monitorować to, co użytkownicy dostarczają na naszą stronę. W skrajnych przypadkach na stronie mogą pojawić się nieodpowiednie treści, co rzutuje na spadki w pozycjach. Jeżeli prowadzimy witrynę odpowiedzialną społecznie, jest to szczególnie ważne. Negatywny UGC jest bardzo niepożądanym czynnikiem w oczach algorytmów Google.
Czas spędzony na stronie
Ze względu na tworzenie zaangażowania, UGC zachęca do spędzania więcej czasu na stronie. Wpływa to pozytywnie na wskaźnik
Dwell time, brany pod uwagę przez
algorytmy wyszukiwarki w procesie układania rankingu stron.