Przejrzystość i prostota
Strona ułatwia odnalezienie szukanych informacji, jest prosta do nawigowania, nie ma zbędnych elementów, które wpływałyby negatywnie na czytelność. Musimy ułatwić użytkownikowi sprawne znalezienie to, w poszukiwaniu czego odwiedził witrynę - bez konieczności przeklikiwania się przez wiele podstron.
Dostosowanie do różnych urządzeń (responsywność)
Nasza strona musi prezentować się odpowiednio niezależnie od tego, na jakim urządzeniu jest wyświetlana - na
komputerze, tablecie czy smartfonie.
Szybkość ładowania strony
Strona powinna ładować się jak najszybciej. Warto zadbać m.in. o to, by obrazy na stronie nie były na tyle duże, by spowalniać jej ładowanie. Użytkownicy są niecierpliwi i prędko opuszczają stronę, która ładuje się za wolno. Ponad połowa użytkowników Internetu wraca do wyników wyszukiwania po zaledwie
3 sekundach, jeśli strona wczytuje się zbyt długo.
User Experience
Doświadczenie użytkownika w korzystaniu ze strony. Powinno być jak najlepsze, gdyż to właśnie dla niego tworzymy treści i projektujemy witryny. Owemu doświadczeniu przygląda się np. algorytm Google Page Experience. Pojęcie UX omawiamy szerzej w artykule:
UX, czyli User Experience - jaką pełni rolę w marketingu?
Nagłówki, metadane i treść
Nasze
nagłówki muszą przykuwać uwagę i "wyróżniać się z tłumu", jednocześnie zapowiadając treść, która faktycznie spełnia obietnice.
Metadane - meta tytuły i meta opisy - jak i właśnie nagłówki powinny zawierać słowa kluczowe, na które pozycjonujemy treść. Metadane ponadto zwięźle opisują zawartość strony i zachęcają do kliknięcia. Sama treść powinna być wartościowa, na temat, unikalna i wsparta
słowami kluczowymi, które wyszukują internauci. Zachęcamy do przeczytania osobnych artykułów o omawianych pojęciach!
Call to action
Warto postarać się o kilka elementów
Call to action, czyli zachęcenia do podjęcia określonego działania. Nie można przesadzać z tą strategią, gdyż strona wyda się wówczas zbyt nachalna. Właściwie zaprojektowane elementy CTA zwiększają konwersję i aktywizują użytkowników.
Kolory na stronie
Nie ma co ukrywać - większość ludzi jest wzrokowcami, w ten sposób zapamiętują treść i wrażenia, sama zaś warstwa graficzna odgrywa ogromną rolę w ich percepcji. Może się zdarzyć, że postaramy się o świetną treść, jakościowe linki i wspaniałe nagłówki - lecz co z tego, jeśli wygląd strony będzie odpychający? Czy wiesz, jakie kolory w marketingu są user friendly, a jakie wręcz przeciwnie? Warto przeczytać artykuł:
Marketing a kolory. Jak wybrać barwy strony internetowej? i odpowiednio zaprojektować witrynę, biorąc pod uwagę wpływ kolorów na odczucia użytkownika i ich dopasowanie do branży, w której działamy.
Formularze i elementy interakcyjne
Jeżeli nasza strona zawiera formularze, dokumenty, formy i inne rodzaje elementów, które użytkownik wypełnia - powinny być zaprojektowane przystępnie. Ponadto jeśli dotyczą skomplikowanych zagadnień, są złożone i mogą wymagać pomocy - dostarczmy instrukcje wypełnienia krok po kroku.
Dodatkowo zadbajmy o bezpieczeństwo danych użytkowników.
Przyjazne adresy URL
Sprawiające przyjazne wrażenie adresy URL to także element user friendly page. Powinny wyglądać w odpowiedni sposób, unikać znaków specjalnych, mieć hierarchiczną budowę. Jest to istotne tak dla użytkowników, jak dla wyszukiwarki. Piszemy o nich więcej w artykule:
Przyjazny adres URL - czyli jaki?
Dostępność strony
Nasza strona powinna być łatwo dostępna dla każdego użytkownika Internetu - niezależnie od tego, z jakich korzysta narzędzi oraz jak biegle potrafi poruszać się po sieci.