Tworzenie treści evergreen
Artykuły muszą mieć określone cechy, by spełniać wymagania treści "wiecznie żywych". Zaliczają się tu przede wszystkim:
Odpowiednie słowa kluczowe i optymalizacja treści. Przed przystąpieniem do pisania artykułu należy wykonać dobry keyword research. Uniwersalne słowa kluczowe pozwolą użytkownikom trafić na naszą treść. Pomocny okaże się na przykład Ahrefs lub Semstorm. Artykuł powinien być czytelny, podzielony nagłówkami na sekcje, mieć wypunktowania i pogrubienia ważniejszych zagadnień.
Kompleksowość treści. Artykuł, by nosić miano evergreen, musi być naprawdę wyczerpujący. Im bogatsza i bardziej nasycona słowami kluczowymi i przykładami treść, tym lepiej. Artykuł powinien w pełni odpowiadać na zapytanie użytkownika. Warto, by kierował odbiorcę do pokrewnych tematów przez linkowanie wewnętrzne. Artykuł o gotowaniu ryżu może odsyłać do poradnika o daniach z ryżem. Za to artykuł o ekspresach do kawy - do artykułu o jej rodzajach.
Dostosowanie do użytkownika. Słownictwo i poziom wiedzy dopasowane do odbiorcy.
Unikanie nawiązań do aktualnych trendów i popkultury. Pewne hasła zyskują na popularności równie szybko, co ją tracą. Umieszczanie w treści nawiązań do popularnych obecnie filmów czy rozrywki nie zapewni zasięgu w dłuższym czasie. Rolą contentu evergreen nie jest w końcu pisanie o tym, co popularne obecnie.
Cykliczna aktualizacja treści. Choć artykuły evergreen pracują same na siebie, warto nie pozostawiać ich bez opieki. Co jakiś czas dobrze jest dodawać nowe szczegóły lub zdjęcia do treści evergreen. W ten sposób pokazujemy również, że jako specjalista stale interesujemy się tematem.
Grafiki i treści wizualne. Warto wzbogacić artykuł o przejrzyste i czytelne grafiki, korelujące z tekstem. Dzięki temu artykuł staje się bardziej wartościowy w oczach użytkownika. Jeśli np. piszemy o rodzajach kawy, należy zamieścić zdjęcia ziaren każdego rodzaju. Grafiki opatrzone atrybutem alt (tekstem alternatywnym obrazka) pomagają wypozycjonować artykuł. Użytkownik może trafić na artykuł z poziomu wyszukiwarki obrazów i zainteresować się treścią.
Dobrze napisany artykuł evergreen to silny element prosperującej domeny. Dowiedz się, jak pisać więcej treści przyjaznych pozycjonowaniu i zwiększać pozycję własnej strony!