Jak zyskać pozycję eksperta?
Strony Topical authority wymagają absolutnie najwyższej jakości pod każdym względem. Chodzi nie tylko o treści, ale i linki, współpracę ze specjalistami czy strukturę witryny. Oto kroki, które należy podjąć w celu uzyskania statusu eksperta.
- Tworzenie treści najwyższej jakości. W formie tekstu, video, grafik czy prezentacji - optymalnej do tematu. Należy wyczerpywać temat, pokrywać go w całości. Nasycić treść odpowiednimi słowami kluczowymi, dbać o unikalność i wartość dla użytkownika. Korzystać z legalnych i prawidłowych technik White Hat SEO. W kontekście treści warto tworzyć klastry tematyczne, będące kompendium wiedzy na dany temat. Od pillar page po strony na każde pojedyncze zagadnienie.
- Współpraca z ekspertami. Jednym z warunków zyskania pozycji eksperta jest tworzenie treści w oparciu o wiedzę specjalistyczną. Ponadto warto przeprowadzać wywiady ze specjalistami, sygnować treści ich nazwiskami, zadbać o dowody ich eksperckości. Przydatne są wspólnie tworzone artykuły, webinary i konferencje. Specjalista może nawet zostać twarzą marki, jak to jest np. w przypadku medycyny estetycznej.
- Regularne badania, analizy i śledzenie nowości. Strona chcąca być ekspertem musi być na bieżąco z najnowszymi odkryciami i newsami z branży. Dzięki temu dostarcza aktualnych treści oraz pokazuje, że interesuje się tematem. Publikowanie przełomowych odkryć czy informacji jako pierwsza strona w Internecie także podbudowuje autorytet.
- Dbanie o strukturę strony. Musimy stale monitorować wydajność witryny, dbać o jej przejrzystość, łatwą nawigację i użytkowanie. User Experience (Doświadczenie użytkownika) z korzystania ze strony powinno być optymalne.
- Odpowiednie metadane strony. Ekspercka strona musi odpowiednio prezentować się w wynikach. Powinniśmy zadbać, by nasze meta tytuły i meta opisy były dobrze napisane.
- Naturalnie budowane linki. Profil linkowy strony powinniśmy budować wyłącznie legalnymi technikami White Hat SEO. Im więcej stron wysokiej jakości w naturalny sposób będzie linkować do nas, tym lepiej. Ważne jest, by linkowały do nas strony z naszej branży, co stwarza naturalną sieć powiązań.
- Promocja strony w różnorodnych kanałach. W dobie mediów społecznościowych ich odpowiednie wykorzystanie potrafi zapewnić przewagę nad innymi. Dzięki umiejętnemu promowaniu strony oraz treści w mediach możemy budować pozycję eksperta. Przydatne są takie media jak Facebook, LinkedIn czy Instagram oraz YouTube.
- Utrzymywanie kontaktu z odbiorcami. Dotyczy to przede wszystkim czynnego odpowiadania na komentarze i udzielania dodatkowych informacji. W ten sposób pokazujemy, że dbamy o użytkowników i pomagamy w rozwiązywaniu problemów.
Ekspertem nie stajemy się z dnia na dzień. Zyskanie pozycji autorytetu wymaga czasu i wysiłku. Dokonamy tego wyłącznie wartościowymi treściami, naturalnymi linkami, współpracą ze specjalistami.
Świetnym sposobem na budowanie autorytetu i pokazanie profesjonalnego podejścia jest tworzenie
treści evergreen. Treści "wiecznie zielone" to artykuły, które zawsze są chętnie czytane, niezależnie od pory roku. Przyciągają ruch i budują zaangażowanie, a także często stanowią prawdziwą encyklopedię wiedzy na dany temat. Należy je regularnie aktualizować i dbać o wysoką jakość. Jeden artykuł evergreen może nawet być wyznacznikiem jakości całej strony!
Warto zapoznać się bliżej z algorytmami, jakie wykorzystuje Google w codziennym funkcjonowaniu. Dopasowanie strony pod ich wytyczne pozwoli osiągnąć status eksperckiej strony w swojej branży. Najważniejsze algorytmy, jakim trzeba się przyjrzeć, to:
Panda,
Pingwin,
Koliber,
BERT.
Przeczytaj artykuł o najważniejszych algorytmach Google: 7 algorytmów kluczowych dla pozycjonowania
Równie istotne są współczynniki
E-A-T oraz
YMYL. Pierwszy określa eksperckość, autorytet i zaufanie strony. Drugi traktuje o stronach o szczególnym znaczeniu dla życia i dobrobytu ludzi (Your Money, Your Life).