Zgodnie z zapowiedzią w poprzednim artykule o
Data Driven Marketing, rozwijamy temat budowy efektywnej struktury kampanii internetowej.
Internetowa kampania reklamowa musi zostać porządnie przygotowana, przemyślana i zbudowana z tysięcy elementów, których efektywność można szczegółowo mierzyć. Słaba struktura kampanii - stworzona na szybko, w pośpiechu albo przy ograniczonej liczbie godzin pracy - nie nadaje się do prawdziwej optymalizacji. Liczą się pomysły, więc do skutecznej reklamy w Internecie potrzebujemy zdolnych ludzi i dobrych danych. Doskonałym przykładem są rozbudowane
kampanie Google Ads.
Niezależnie od budżetu i celu kampanii, budowa struktury kampanii wymaga dużej uwagi i staranności. W Google Ads ten sam budżet można zrealizować za pomocą kampanii prostej, zbudowanej na ograniczonej liczbie słów i tekstów reklam, oraz za pomocą kampanii opartej na solidnej strukturze, w której jest kilkadziesiąt razy więcej słów i tekstów reklam odpowiednio zoptymalizowanych. Ta druga opcja przyniesie znacznie lepsze efekty, np. za ten sam budżet kupimy o kilkadziesiąt procent więcej kliknięć i konwersji (efekt będzie większy o kilkadziesiąt procent).