Kilka przykładów internetowego storytellingu
OLX - Piotr Cyrwus jako fanatyk wędkarstwa
Platforma sprzedażowa OLX wyemitowała na mediach społecznościowych kilka odcinków miniserialu. W roli tytułowego fanatyka wędkarstwa wystąpił Piotr Cyrwus. Odcinki były wrzucane co kilka dni i spotkały się z
ogromnym, pozytywnym odbiorem przez użytkowników. Najpierw trafiały na Facebooka, a obecnie
"Fanatyk" jest dostępny na YouTube.
Marka OLX została subtelnie wpleciona w fabułę kilkuminutowych klipów. Odbiorcy zapominali wręcz, że oglądają materiał wyprodukowany przez OLX - czekali z niecierpliwością na dalsze przygody wędkarza. Jest to przykład świetnego storytellingu, który angażuje użytkowników i zręcznie kieruje ich na platformę.
Allegro - English for beginners
Reklama świąteczna, wyemitowana kilka lat temu. Przedstawia historię starszego pana, który zamawia przez Allegro podręcznik do nauki angielskiego. Jego celem jest porozmawiać z wnuczką, mieszkającą zagranicą, która nie zna polskiego. Mimo iż minęło sporo czasu od premiery, materiał wciąż jest uwielbiany przez rzesze internautów.
Tak jak w przypadku OLX, również tu
użytkownicy zapominają, że oglądają reklamę. Historia dziadka
mocno oddziałuje na emocje i tworzy pozytywną więź z marką. To doskonały przykład wykorzystania storytellingu w content marketingu. Reklama
"Czego szukasz w święta?" jest dostępna na YouTube.
Danio i Mały Głód
Charakterystyczny żółty stworek przez lata był twarzą serków Danio. Każda reklama opowiadała inną przygodę z jego udziałem, a stworka kojarzył niemal każdy.
Ostatecznie marka zdecydowała się zmienić swój wizerunek. Stworzono specjalne wydarzenie:
"Żegnamy Małego Głoda" i dopisano historię. Wyjaśniono, co teraz zamierza stworek i co sprzyja jego celom. W przekaz zręcznie wpleciono współpracę z platformą walczącą z marnowaniem jedzenia: Too Good To Go. To świetny przykład wykorzystania popularności postaci, by opowiedzieć historię i
odmienić wizerunek marki.
Storytelling zgodny z SEO
Istotą tworzenia treści do Internetu jest zgodność z regułami SEO. W storytellingu ważna jest jakość opowieści. Dla wyszukiwarek internetowych jednak jeszcze ważniejsze jest to, by nasz content był zgodny z wytycznymi.
Dlatego przy kreowaniu opowieści pamiętajmy o zachowywaniu obowiązujących zasad SEO!
Przydatnym elementem content marketingu w przypadku storytellingu jest
Call to action - zachęcenie do działania. Dobra opowieść powinna wpłynąć na odbiorcę tak, by poczuł chęć podjęcia określonych kroków. CTA wpływa na
konwersję, czyli wykonanie istotnej dla nas czynności przez naszego odbiorcę. Może to być:
wejście na stronę, poszukiwanie dalszych informacji,
zapisanie się do newslettera,
zakup usługi lub produktu,
podzielenie się historią ze znajomymi i rodziną.
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Zapoznaj się z profesjonalnym szkoleniem z optymalizacji treści.