Skrypty Google Ads, które pomogą Ci w codziennej pracy

Dzięki systemowi reklamowemu Google Ads możemy zwiększyć widoczność naszej marki w wyszukiwarce i dotrzeć do nowych użytkowników oraz potencjalnych klientów. Reklamy zachęcają ich do zapoznania się z ofertą i przekierowują na naszą witrynę. Ponadto dzięki Google Ads możemy sprecyzować, do kogo chcemy kierować reklamy, a także śledzić wyniki kampanii i optymalizować ją.

Jednak nie każdy reklamodawca wie, że działanie samego systemu Google Ads można usprawniać. Służą do tego odpowiednie skrypty - niewielkie fragmenty kodu JavaScript. Wprowadzamy je do konta, by zautomatyzować wybrane procesy. Jak to działa i w jaki sposób usprawni codzienną pracę w Google Ads? Przekonajmy się!

Przydatne skrypty w Google Ads


Skryptów, które można wdrożyć do systemu Google Ads, są setki. Nie będziemy wymieniać tutaj wszystkich. Zamiast tego podamy 8, które zdecydowanie warto rozważyć. Te skrypty to:

  • Change history alert
  • Quality score tracker
  • Flowboost labelizer
  • Mike Rhodes spend allocation script
  • 0 impressions script
  • Link checker
  • Anomaly script
  • N-gram script

  • Po lekturze artykułu możesz użyć wszystkich skryptów lub tylko wybranych - decyzja należy do Ciebie. Zapoznajmy się teraz ze szczegółami każdego z nich.

    Change history alert


    Ten skrypt - krótko mówiąc - sprawi, że nie będziemy musieli przejmować się, że ktoś namiesza w naszym koncie Google Ads. Jeśli chcemy mieć kontrolę nad zmianami i wglądem w nie, pracujemy w wieloosobowym zespole lub po prostu pragniemy kontrolować historię działań - skrypt Change history alert nam w tym pomoże. Ten prosty skrypt zapewni nam spokój ducha - żadne zmiany nie będą wprowadzane bez naszej wiedzy. Będziemy otrzymywać wiadomości e-mail każdorazowo, gdy ktoś (lub AAR - Automatic Ad Recommendations, automatyczne rekomendacje reklam) wprowadzi zmiany na naszym koncie Google Ads.

    ➡️ Autorem skryptu jest Nils Rooijmans, a pobrać można go tutaj: Change history alert

    Quality score tracker


    Prosty, acz potężny skrypt, wspomagający raportowanie. Co umożliwia? Porównywanie Quality score w precyzyjnie określonych ramach czasowych.

    ➡️ Skrypt Quality score tracker można pobrać tutaj: Quality score tracker

    Flowboost labelizer


    Skrypt Performance Max. Pozwala na analizę wydajności produktów i tworzenie opartych na wydajności etykiet na potrzeby segmentacji kampanii.

    ➡️ Autorami skryptu są Floris de Schrijver i Arjan Schoorl, a pobrać można go tutaj: Flowboost labelizer

    Mike Rhodes spend allocation script


    Ten skrypt pozwala na odblokowanie nowych statystyk kampanii Performance Max i zobaczenie, na co został wydany budżet w sieciach zakupowych, video, display i wyszukiwania.

    ➡️ Skrypt można pobrać pod tym linkiem: Spend allocation script

    Zero impressions script


    Ten prosty skrypt poinformuje nas, gdy kampania zanotuje 0 wyświetleń. Jest to szczególnie przydatne wtedy, gdy zarządzamy wieloma kontami i kampaniami i nie mamy fizycznie czasu na ręczne sprawdzanie ich każdego dnia.

    ➡️ Skrypt można ściągnąć tutaj: Zero impressions script

    Link checker


    Skrypt Link checker wysyła nam powiadomienie w momencie, gdy strona przestaje działać. To bardzo istotny alert, dlatego ów skrypt zalecamy w szczególności. W ten sposób zaoszczędzimy mnóstwo budżetu reklamowego, jeśli strona, do której kieruje reklama, zwyczajnie padnie. Awaria strony może być spowodowana np. przez 404.

    ➡️ Skrypt do pobrania tutaj: Link checker

    Anomaly script


    Jak nazwa wskazuje, ten skrypt ostrzeże nas, gdy w kampanii zdarzy się coś niecodziennego. Otrzymamy e-maila, gdy kampania wyprodukuje efekty odbiegające od założonych. To skrypt przydatny w podobnym stopniu co 0 impressions script, zwłaszcza dla menedżerów, którzy zarządzają wieloma kontami i kampaniami i nie nadążają z ręczną weryfikacją postępów każdej z nich.

    ➡️ Skrypt do pobrania tutaj: Anomaly script

    N-gram script


    Ten skrypt pozwala sumować kliknięcia, wyświetlenia, koszty, konwersje każdego zapytania, które zawiera określone n-gramy. Można wykorzystać te dane do dodania nowych fraz kluczowych, negatywnych słów kluczowych, grup reklam itd. A czym są te całe n-gramy? N-gram to fraza składająca się z n słów: 1-gram to pojedyncze słowo, 2-gram to fraza z dwóch słów i tak dalej.

    ➡️ Skrypt można pobrać tu: N-gram script

    💡 Jak wspomnieliśmy na początku, skryptów jest mnóstwo - najlepiej zapoznawać się z nimi i pobierać je ze stron ich autorów. Oto kilka z nich: Nils Rooijmans, Adsscripts, BrainLabs.

    ➡️ Zapoznaj się również z artykułem, w którym polecamy przydatne wtyczki do SEO
    Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Jeśli myślisz o samodzielnym prowadzeniu kampanii reklamowych, chcesz zweryfikować dotychczasowe działania w tym zakresie i zdobyć wiedzę bądź marzysz o pracy jako specjalista SEM - nasze Szkolenie z Google Ads jest właśnie dla Ciebie!

    Jan Wojciechowski

    Content Marketing Specialist


    Specjalista Content Marketingowy z kilkuletnim doświadczeniem. Studiował Zarządzanie i Marketing na Uniwersytecie Warszawskim. W swojej pracy łączy lekkie pióro, wiedzę contentową i zamiłowanie do nowych technologii. Prywatnie miłośnik sportu, literatury oraz ilustrator książek.
    Szkolenia
    Polski