Change history alert
Ten skrypt - krótko mówiąc - sprawi, że nie będziemy musieli przejmować się, że ktoś namiesza w naszym koncie Google Ads.
Jeśli chcemy mieć kontrolę nad zmianami i wglądem w nie, pracujemy w wieloosobowym zespole lub po prostu pragniemy kontrolować historię działań - skrypt Change history alert nam w tym pomoże. Ten prosty skrypt zapewni nam spokój ducha - żadne zmiany nie będą wprowadzane bez naszej wiedzy. Będziemy otrzymywać wiadomości e-mail każdorazowo, gdy ktoś (lub AAR - Automatic Ad Recommendations, automatyczne rekomendacje reklam) wprowadzi zmiany na naszym koncie Google Ads.
➡️ Autorem skryptu jest Nils Rooijmans, a pobrać można go tutaj:
Change history alert
Quality score tracker
Prosty, acz potężny skrypt, wspomagający raportowanie. Co umożliwia? Porównywanie Quality score w precyzyjnie określonych ramach czasowych.
➡️ Skrypt Quality score tracker można pobrać tutaj:
Quality score tracker
Flowboost labelizer
Skrypt Performance Max. Pozwala na analizę wydajności produktów i tworzenie opartych na wydajności etykiet na potrzeby segmentacji kampanii.
➡️ Autorami skryptu są Floris de Schrijver i Arjan Schoorl, a pobrać można go tutaj:
Flowboost labelizer
Mike Rhodes spend allocation script
Ten skrypt pozwala na odblokowanie nowych statystyk kampanii Performance Max i zobaczenie, na co został wydany budżet w sieciach zakupowych, video, display i wyszukiwania.
➡️ Skrypt można pobrać pod tym linkiem:
Spend allocation script
Zero impressions script
Ten prosty skrypt poinformuje nas, gdy kampania zanotuje 0 wyświetleń. Jest to szczególnie przydatne wtedy, gdy zarządzamy wieloma kontami i kampaniami i nie mamy fizycznie czasu na ręczne sprawdzanie ich każdego dnia.
➡️ Skrypt można ściągnąć tutaj:
Zero impressions script
Link checker
Skrypt Link checker wysyła nam powiadomienie w momencie, gdy strona przestaje działać. To bardzo istotny alert, dlatego ów skrypt zalecamy w szczególności. W ten sposób zaoszczędzimy mnóstwo budżetu reklamowego, jeśli strona, do której kieruje reklama, zwyczajnie padnie. Awaria strony może być spowodowana np. przez 404.
➡️ Skrypt do pobrania tutaj:
Link checker
Anomaly script
Jak nazwa wskazuje, ten skrypt ostrzeże nas, gdy w kampanii zdarzy się coś niecodziennego. Otrzymamy e-maila, gdy kampania wyprodukuje efekty odbiegające od założonych. To skrypt przydatny w podobnym stopniu co 0 impressions script, zwłaszcza dla menedżerów, którzy zarządzają wieloma kontami i kampaniami i nie nadążają z ręczną weryfikacją postępów każdej z nich.
➡️ Skrypt do pobrania tutaj:
Anomaly script
N-gram script
Ten skrypt pozwala sumować kliknięcia, wyświetlenia, koszty, konwersje każdego zapytania, które zawiera określone n-gramy. Można wykorzystać te dane do dodania nowych fraz kluczowych, negatywnych słów kluczowych, grup reklam itd. A czym są te całe n-gramy? N-gram to fraza składająca się z n słów: 1-gram to pojedyncze słowo, 2-gram to fraza z dwóch słów i tak dalej.
➡️ Skrypt można pobrać tu:
N-gram script
💡 Jak wspomnieliśmy na początku, skryptów jest mnóstwo - najlepiej zapoznawać się z nimi i pobierać je ze stron ich autorów. Oto kilka z nich:
Nils Rooijmans,
Adsscripts,
BrainLabs.
➡️ Zapoznaj się również z artykułem, w którym polecamy
przydatne wtyczki do SEO