“What’s Happening” – nowość w Google Business Profile
Jak informuje Google:
„Funkcja ‘Co się dzieje’ pozwala umieścić bieżące informacje – takie jak ‘Dzisiejsze danie’ czy ‘Koncert na żywo w sobotę’ – na samej górze profilu, zapewniając natychmiastowe zaangażowanie.” (źródło)
Gdzie pojawiają się te informacje?
Zamieszczane aktualizacje będą widoczne w wynikach wyszukiwania Google, a potencjalnie również w Mapach Google. Google udostępnił zrzut ekranu, pokazujący, jak nowa sekcja może wyglądać w praktyce (
źródło: takie jak powyższe).
Kto może skorzystać z funkcji?
Aby Twoje treści mogły pojawić się w tej nowej sekcji:
Musisz publikować posty w zakładce Google Posts, lub
Połączyć swój profil Google z kontami na Facebooku, Instagramie lub X (dawny Twitter), by możliwe było automatyczne synchronizowanie aktualizacji.
💡 Na razie funkcja dostępna jest wyłącznie dla lokali gastronomicznych z jedną lokalizacją w USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Kanadzie i Nowej Zelandii.
Dlaczego warto się tym zainteresować?
Jeśli prowadzisz restaurację lub bar, to może to być nowy, skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi klientów bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki Google. Widoczne u góry aktualności mają szansę zwiększyć liczbę odwiedzin oraz zaangażowanie użytkowników, którzy poszukują miejsc do odwiedzenia „tu i teraz”. To trochę jak cyfrowa tablica z ogłoszeniami na bieżąco – pokazujesz, co dzieje się w Twoim lokalu i zachęcasz do odwiedzin. A skoro Google udostępnia taką funkcjonalność, grzech nie skorzystać!
Nasz komentarz 💬
Nowa funkcja „Co się dzieje” to kolejny krok Google w kierunku upodobnienia Profilu Firmy do kanałów społecznościowych – tym razem z wyraźnym naciskiem na natychmiastowość informacji i lokalny kontekst. Dla właścicieli gastronomii to szansa, by dotrzeć do potencjalnych gości dokładnie w momencie ich decyzji zakupowej. Choć na razie rozwiązanie ograniczone jest geograficznie i do jednej branży, warto śledzić jego rozwój – szczególnie jeśli funkcja zostanie rozszerzona na kolejne rynki, w tym Polskę. Kto wie, może to narzędzie z czasem stanie się prawie tak ważne jak posty na Facebooku czy Instagramie.
➡️
Przeczytaj też: Profil Firmy w Google: Twój klucz do sukcesu biznesu online