Long click

Definicja long click


Long click - "długie kliknięcie"
Long click, czyli długie kliknięcie, to sytuacja, w której użytkownik po kliknięciu w wynik wyszukiwania pozostaje na stronie docelowej przez dłuższy czas. Oznacza to najpewniej, że znalazł tam informacje, których szukał i nie wraca do strony z wynikami wyszukiwania (SERP).

Dlaczego long click jest wartościowy dla właściciela strony? Długie kliknięcia są sygnałem dla wyszukiwarki, że użytkownik jest zadowolony z treści, które znalazł na stronie. To z kolei pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Im więcej użytkowników pozostaje na stronie dłużej po kliknięciu, tym bardziej wyszukiwarka ocenia ją jako wartościową i trafną dla zapytań. Dodatkowo dłuższy czas spędzony na stronie może przełożyć się na większą liczbę konwersji, takich jak zakupy czy wypełnienie formularza kontaktowego.

Long click uzyskamy wtedy, gdy treści na naszej stronie będą wartościowe, jakościowe i spełniające potrzeby odbiorców. W związku z tym należy je optymalizować. Mówimy o tym na stosownym szkoleniu w Akademii Marketing Online.

Szkolenia
Polski