Nowa aktualizacja algorytmu Google
Aktualizację ogłoszono na platformie X (czyli dawnym Twitterze).
Zgodnie z ogłoszeniem, Google korzysta z „wielu systemów rankingowych, które realizują różne zadania” i „stale poszukuje sposobów na ulepszenie tych systemów, aby wyświetlać [użytkownikom] lepsze wyniki”.
Korporacja wyjaśniła, że zazwyczaj dzieli się informacjami o „istotnych” aktualizacjach, które mogą wprowadzać zauważalne zmiany w wynikach wyszukiwania.
Odnosząc się do bliskości aktualizacji z listopada i grudnia, Google wyjaśnia, że chociaż stara się rozdzielać znaczące aktualizacje, „nie zawsze jest to możliwe” ze względu na dużą liczbę aktualizacji, które firma wprowadza ogółem.
Jak to się odnosi do właścicieli stron?
Tak jak można się było spodziewać, Google pozostaje enigmatyczny w sferze konkretów. Fakt, że korporacja dzieli się z nami informacjami o update’ach i tak jest pozytywny, bowiem wiemy, że w nadchodzących tygodniach możemy spodziewać się mniejszych bądź większych skoków w pozycjach strony w SERP.
Podobnie jak w przypadku poprzednich głównych aktualizacji, konkretne zmiany wprowadzone w grudniowej aktualizacji pozostają nieznane. Jednak Google konsekwentnie zaleca, aby twórcy skupiali się na tworzeniu pomocnych, wiarygodnych i skoncentrowanych na użytkownikach treści, podkreślając, że jest to wciąż najlepszy sposób na osiągnięcie sukcesu w obliczu tych zmian.
Właścicielom stron, którzy zauważą zmiany w ruchu po aktualizacji, zaleca się dokładne zapoznanie się z wytycznymi Google dotyczącymi konkretnych aktualizacji, które można znaleźć w ➡️
Google Search Status Dashboard. Dashboard umożliwia również sprawdzenie statusu wdrażania aktualizacji oraz subskrypcję kanału RSS, aby otrzymywać powiadomienia o zmianach.
Grudniowa aktualizacja główna zamyka intensywny rok zmian algorytmicznych w Google Search.
Podsumowując…
Wprowadzona zaledwie kilka tygodni po listopadowej grudniowa aktualizacja podkreśla intensywne tempo modyfikacji, które mają na celu poprawę jakości wyników wyszukiwania. Choć szczegóły wprowadzonych zmian pozostają nieznane, Google tradycyjnie zachęca twórców do skupienia się na tworzeniu pomocnych, wiarygodnych i zorientowanych na użytkownika treści. Właścicielom stron, którzy zauważą zmiany w ruchu, zaleca się wizytę na Dashboardzie. Biorąc pod uwagę bliskość listopadowej i grudniowej aktualizacji, Google wyjaśnia, że czasami rozdzielenie dużych zmian jest trudne, co wynika z ich liczby i złożoności.
➡️ Przeczytaj również artykuł, w którym prognozujemy trendy, pod znakiem których branża SEO ma szansę stać w przyszłym roku:
Trendy SEO na 2025. W jakim kierunku podąży branża?
Zapraszamy do Akademii Marketing Online! Zachęcamy do zapisów na profesjonalne Szkolenie z SEO (pozycjonowania), które będzie dla Ciebie idealne, zwłaszcza jeśli:
myślisz o samodzielnym pozycjonowaniu,
chcesz zweryfikować swoje dotychczasowe działania i pogłębić wiedzę,
nadzorujesz zewnętrznych podwykonawców,
nadzorujesz projekty SEO w swojej firmie.