Semantyczne słowa kluczowe a SEO
Semantyczne słowa kluczowe pomagają wyszukiwarkom zrozumieć tematykę i zakres treści. Pomaga im to w lepszym pozycjonowaniu dla odpowiednich zapytań użytkowników. Dzieje się tak dlatego, że Google używa wyszukiwania semantycznego (a nie wyszukiwania opartego na słowach kluczowych) do znajdowania wyników wyszukiwania. Innymi słowy - Google nie szuka tylko terminów wyszukiwania użytkownika na naszej stronie. Stara się dopasować znaczenie zapytania do znaczenia tej strony.
Przykładowo: Google dochodzi do wniosku, że osoby szukające hasła "prawdziwe ciasto do pizzy" chcą przepisów w stylu włoskim, czyli prosto z kraju pochodzenia tego dania. I wnioskuje, że przepisy na pizzę zawierające terminy takie jak "rustykalny włoski" i "neapolitański styl" są tutaj najodpowiedniejsze.
Google przeprowadza analizy semantyczne przy pomocy różnych systemów, takich jak:
Google Knowledge Graph: jest to baza danych, która mapuje relacje między ludźmi, miejscami i rzeczami.
Przetwarzanie języka naturalnego: to forma sztucznej inteligencji (AI), która pomaga komputerom interpretować język ludzki.
Optymalizując naszą treść pod tym kątem, prowadzimy nic innego, jak właśnie semantyczne SEO.
➡️ Zapoznaj się z naszą ofertą usługi
SEO (pozycjonowania stron www)
Jak szukać semantycznych słów kluczowych?
Mając główne słowo kluczowe, wokół którego chcemy zbudować całą treść, musimy poszukać fraz semantycznie z nim powiązanych. Pomoże nam to stworzyć bogatszą treść, która jest adekwatna do tego, czego poszukują nasi odbiorcy docelowi. W ten sposób również wyszukiwarki łatwiej znajdą i zrozumieją to, o czym piszemy.
Istnieją narzędzia, które nam w tym pomogą, m.in. Google Keyword Planner (który wskaże też m.in. miesięczną liczbę wyszukiwań, czyli popularność frazy), Google Trends. Pomocne okaże się również proste wyszukiwanie w samej wyszukiwarce Google, która podpowie nam frazy, powiązane ze wpisanym hasłem.
Wyszukiwanie w Google
Wyszukiwanie w Google Trends
Wyszukiwanie w Google Keyword Planner