Jak poprawić wynik jakości reklamy?
Jeśli chcemy podnieść Quality Score reklamy w systemie Google Ads, powinniśmy przeprowadzić następujące działania:
Dodać wykluczające słowa kluczowe - czyli tak zwane negatywne słowa. Są to frazy, na które nasza reklama ma się nie wyświetlać (czyli kiedy użytkownik wpisze je w wyszukiwarkę, nie zobaczy naszej reklamy). Są to przede wszystkim słowa, z którymi nie chcemy być kojarzeni jako marka albo też słowa, które po prostu są nieopłacalne - nie generują konwersji. Poprawi to CTR kampanii. O wykluczających słowach można przeczytać więcej w tym artykule: Negatywne słowa kluczowe w kampanii reklamowej
Zmienić lub poprawić stronę docelową - czyli zoptymalizować landing page. Upewnić się, że reklama kieruje do tematycznie powiązanej strony. Że strona zawiera właściwe słowa kluczowe oraz przydatną, jakościową treść.
Dodać słowa kluczowe - oczywiście powinny się znaleźć na stronie docelowej i rzecz jasna w treści reklamy, ale nie powinno ich też zabraknąć w jej nagłówku czy wyświetlanym adresie url. Należy zrobić to tak, by nie przesadzić jednak z ich ilością.
Zoptymalizować szybkość ładowania strony docelowej - ową prędkość można zbadać za pomocą narzędzia od Google - PageSpeed Insights. Następnie warto popracować nad tym, by ładowała się szybciej, jeśli okaże się, że wynik szybkości mamy za niski. O tym, jak to zrobić, piszemy w artykule: Szybkość ładowania strony a SEO i UX
Popracować nad treścią tekstów reklamowych - zadbajmy o to, by były przekonujące, zachęcające, jasno komunikowały cel i zawartość oraz zawierały skłaniające do kliknięcia elementy Call to action.
Tak jak w przypadku każdych działań, zalecamy śledzenie wyników swoich kampanii i wprowadzanie zmian, aby poprawiać ich efektywność.
Wpływ Quality Score na koszty kampanii reklamowej
Wynik jakości ma bezpośredni wpływ na to, ile płacimy za każde kliknięcie w naszą reklamę.
Wyższy wynik jakości = niższe koszty za kliknięcie. Google nagradza reklamy, które są trafniejsze i bardziej użyteczne dla odbiorców. Dlatego im wyższy wynik jakości, tym mniejszą stawkę możemy ustawić za kliknięcie i nadal wyświetlać swoją reklamę na wysokiej pozycji.
Niższy wynik jakości = wyższe koszty za kliknięcie. Jeśli nasza reklama ma niski wynik jakości, Google może podwyższyć stawkę za kliknięcie, by reklama dalej się wyświetlała.
Google dąży do tego, by użytkownicy widzieli reklamy, które są dla nich najbardziej przydatne. Dlatego reklamy z wyższym wynikiem jakości mają większą szansę na wyświetlenie na topowych pozycjach, nawet jeśli stawka za kliknięcie jest niższa niż u konkurencji.
➡️
Przeczytaj również: Jak monitorować kampanię PPC?
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Jeśli myślisz o samodzielnym prowadzeniu kampanii, chcesz zweryfikować swoje dotychczasowe działania i pogłębić wiedzę lub zacząć pracować jako specjalista SEM - nasze Szkolenie z Google Ads jest w sam raz dla Ciebie!