Quality Score w Google Ads: Poprawa wyniku jakości (2/2)

W poprzednim artykule na temat wyniku jakości (Quality Score) w Google Ads pisaliśmy, co to jest wynik jakości oraz z jakich składa się elementów. Dodatkowo podkreśliliśmy, dlaczego ta metryka jest istotna, czyli innymi słowy - dlaczego warto dokładać starań, by Quality Score naszych reklam był jak najwyższy. W drugiej części powiemy, jak tego dokonać - a zatem jak poprawić wynik jakości. Warto przeczytać!

➡️ Przeczytaj poprzednią część: Quality Score w Google Ads: Pojęcie, elementy wyniku jakości (1/2)

Jak poprawić wynik jakości reklamy?


Jeśli chcemy podnieść Quality Score reklamy w systemie Google Ads, powinniśmy przeprowadzić następujące działania:

  • Dodać wykluczające słowa kluczowe - czyli tak zwane negatywne słowa. Są to frazy, na które nasza reklama ma się nie wyświetlać (czyli kiedy użytkownik wpisze je w wyszukiwarkę, nie zobaczy naszej reklamy). Są to przede wszystkim słowa, z którymi nie chcemy być kojarzeni jako marka albo też słowa, które po prostu są nieopłacalne - nie generują konwersji. Poprawi to CTR kampanii. O wykluczających słowach można przeczytać więcej w tym artykule: Negatywne słowa kluczowe w kampanii reklamowej
  • Zmienić lub poprawić stronę docelową - czyli zoptymalizować landing page. Upewnić się, że reklama kieruje do tematycznie powiązanej strony. Że strona zawiera właściwe słowa kluczowe oraz przydatną, jakościową treść.
  • Dodać słowa kluczowe - oczywiście powinny się znaleźć na stronie docelowej i rzecz jasna w treści reklamy, ale nie powinno ich też zabraknąć w jej nagłówku czy wyświetlanym adresie url. Należy zrobić to tak, by nie przesadzić jednak z ich ilością.
  • Zoptymalizować szybkość ładowania strony docelowej - ową prędkość można zbadać za pomocą narzędzia od Google - PageSpeed Insights. Następnie warto popracować nad tym, by ładowała się szybciej, jeśli okaże się, że wynik szybkości mamy za niski. O tym, jak to zrobić, piszemy w artykule: Szybkość ładowania strony a SEO i UX
  • Popracować nad treścią tekstów reklamowych - zadbajmy o to, by były przekonujące, zachęcające, jasno komunikowały cel i zawartość oraz zawierały skłaniające do kliknięcia elementy Call to action.
  • Tak jak w przypadku każdych działań, zalecamy śledzenie wyników swoich kampanii i wprowadzanie zmian, aby poprawiać ich efektywność.

  • Wpływ Quality Score na koszty kampanii reklamowej


    Wynik jakości ma bezpośredni wpływ na to, ile płacimy za każde kliknięcie w naszą reklamę.

  • Wyższy wynik jakości = niższe koszty za kliknięcie. Google nagradza reklamy, które są trafniejsze i bardziej użyteczne dla odbiorców. Dlatego im wyższy wynik jakości, tym mniejszą stawkę możemy ustawić za kliknięcie i nadal wyświetlać swoją reklamę na wysokiej pozycji.
  • Niższy wynik jakości = wyższe koszty za kliknięcie. Jeśli nasza reklama ma niski wynik jakości, Google może podwyższyć stawkę za kliknięcie, by reklama dalej się wyświetlała.

  • Google dąży do tego, by użytkownicy widzieli reklamy, które są dla nich najbardziej przydatne. Dlatego reklamy z wyższym wynikiem jakości mają większą szansę na wyświetlenie na topowych pozycjach, nawet jeśli stawka za kliknięcie jest niższa niż u konkurencji.

    ➡️ Przeczytaj również: Jak monitorować kampanię PPC?

    Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Jeśli myślisz o samodzielnym prowadzeniu kampanii, chcesz zweryfikować swoje dotychczasowe działania i pogłębić wiedzę lub zacząć pracować jako specjalista SEM - nasze Szkolenie z Google Ads jest w sam raz dla Ciebie!

    Jan Wojciechowski

    Content Marketing Specialist


    Specjalista Content Marketingowy z kilkuletnim doświadczeniem. Studiował Zarządzanie i Marketing na Uniwersytecie Warszawskim. W swojej pracy łączy lekkie pióro, wiedzę contentową i zamiłowanie do nowych technologii. Prywatnie miłośnik sportu, literatury oraz ilustrator książek.
    Szkolenia
    Polski