Profil Firmy w Google a SEO naszej strony
Korzystanie z usługi Google Business Profile i posiadanie świetnej wizytówki niesie za sobą szereg korzyści pod kątem SEO strony. Jakie to korzyści? Przyjrzyjmy się im bliżej:
Lokalne SEO. Profil Firmy w Google jest kluczowym elementem strategii lokalnego SEO. Optymalizacja profilu znacząco poprawia pozycjonowanie firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania (local search).
Większa widoczność. Zoptymalizowany profil w usłudze Google Business Profile zwiększa szanse na wyświetlenie się w tzw. "local pack", czyli na widocznej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Rich snippets. Informacje z wizytówki mogą być wykorzystywane do wyświetlania tzw. "rich snippets" w wynikach wyszukiwania, co zwiększa atrakcyjność linków i może prowadzić do wyższych wskaźników CTR (click-through rate). Rich snippets to rozszerzone elementy opisu danej strony internetowej. Wzbogacają wyniki wyszukiwania i udzielają dokładniejszych informacji.
Opinie klientów. Recenzje i oceny użytkowników wpływają na reputację firmy i mogą pozycjonować ją wyżej w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo aktywne zarządzanie recenzjami przyczynia się do poprawy ogólnej oceny i przyciąga więcej klientów.
Backlinki, czyli linki zwrotne. Linki z Profilu Firmy w Google prowadzące do strony internetowej mogą przyczynić się do zwiększenia autorytetu domeny w oczach wyszukiwarek. Wyszukiwarka "widzi", że inne strony polecają naszą, co jest świadectwem renomy.
Co istotne, nasz Profil Firmy w Google musimy zweryfikować. Robi się to za pomocą specjalnego kodu weryfikacyjnego. W ten sposób Google zyskuje pewność, że dana wizytówka jest faktycznie wizytówką naszej firmy. Można tego dokonać na kilka sposobów, m.in. przez telefon czy e-mail.
W razie trudności z obsługą Profilu Firmy, Google oferuje wsparcie w swoim centrum pomocy we wpisie
Zarządzanie profilem firmy bezpośrednio w Google.
Podsumowując: Profil Firmy w Google jest niezbędnym narzędziem dla każdego właściciela biznesu internetowego, który chce zwiększyć swoją widoczność w sieci, poprawić lokalne SEO oraz budować zaufanie i zaangażowanie klientów. Jeśli jeszcze go nie masz, warto założyć go już teraz!
➡️
Przeczytaj dodatkowo: Geolokalizacja: jak wpływa na pozycjonowanie strony?
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online! Jeśli zastanawiasz się nad samodzielnym pozycjonowaniem, pragniesz zweryfikować dotychczasowe działania i zdobyć cenną wiedzę, nadzorujesz zewnętrznych podwykonawców bądź projekty SEO we własnej firmie - mamy dla Ciebie idealne rozwiązanie. Zapisz się na nasze profesjonalne Szkolenie z SEO (pozycjonowania)!