Profil Firmy w Google: Twój klucz do sukcesu biznesu online

Google Business Profile (Google My Business), czyli Profil Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma - z tą nazwą często można się jeszcze spotkać), to usługa oferowana przedsiębiorcom, prowadzącym swój biznes online. Pozwala stworzyć wirtualną wizytówkę firmy, zawierającą szereg przydatnych i często wyszukiwanych informacji. Pomaga również w pozycjonowaniu lokalnym.

Bez wątpienia warto ją mieć, a dlaczego - o tym piszemy w niniejszym artykule. Warto przeczytać i zadbać o wizytówkę Google My Business dla swojej firmy!

Profil Firmy w Google - wirtualna wizytówka


Usługa Profil Firmy w Google (Google Business Profile) to narzędzie oferowane przez Google, które umożliwia właścicielom firm zarządzanie swoją obecnością online w ekosystemie Google, w tym w wyszukiwarce i na Mapach Google. Dobra wizytówka powinna zawierać wszystkie informacje, którymi może być zainteresowany potencjalny klient. Nie zawsze każda informacja jest wnikliwie czytana przez każdego z nich lub nie każda będzie dostępna dla danej kategorii działalności, tym niemniej lepiej w miarę możliwości zadbać o ich obecność. Te informacje to:

  • Nazwa firmy
  • Adres
  • Numer telefonu
  • Godziny otwarcia
  • Strona internetowa (link)
  • Zdjęcia
  • Opinie klientów
  • Ocena (gwiazdki)
  • Opis firmy
  • Kategoria działalności
  • Mapka lokalizacyjna
  • Posty i aktualizacje
  • Link do trasy dojazdu
  • Usługi i produkty
  • FAQ (często zadawane pytania)

  • Przykładowe wizytówki Google Business Profile poniżej. Wybraliśmy Główną Księgarnię Naukową im. Bolesława Prusa oraz Pizzerię Na Barskiej w Warszawie.


    Jak widać, wizytówki posiadają wszystkie niezbędne informacje, w tym nazwę, adres, zdjęcia, godziny otwarcia, dane kontaktowe, opinie czy średnie ceny.

    Właściwości usługi Profil Firmy w Google


    Poniżej przedstawiamy najważniejsze funkcjonalności usługi, oferowanej przez Google. Profil Firmy w Google to przede wszystkim:

  • Profil Firmy. Możemy stworzyć i zarządzać profilem własnej firmy, który zawiera kluczowe informacje takie jak nazwa firmy, adres, godziny otwarcia, numer telefonu, strona internetowa i zdjęcia.
  • Mapy Google. Pozwala naszej firmie być widoczną na Mapach Google, co jest szczególnie ważne dla lokalnych biznesów.
  • Opinie klientów. Klienci mogą zostawiać recenzje naszej firmy, a my możemy na nie odpowiadać, co buduje wiarygodność i zaufanie (bardzo istotne w oczach nie tylko użytkowników, ale i samej wyszukiwarki).
  • Statystyki. Są to dane analityczne dotyczące interakcji użytkowników z profilem naszej firmy, takie jak liczba wyświetleń, kliknięć na stronę, połączeń telefonicznych i tras dojazdu.

  • Profil Firmy w Google - dlaczego warto


    Jeśli jeszcze nie przekonałeś się do założenia wizytówki w usłudze Profil Firmy w Google, zapoznaj się z poniższymi argumentami! Google Business Profile to:

  • Wiarygodność i zaufanie. Mając zweryfikowany profil na Google Moja Firma, budujemy wiarygodność w oczach klientów. Widzą oni, że firma jest autentyczna i aktywna.
  • Widoczność lokalna. Lokalni klienci mogą być ogromnie ważni dla naszego biznesu. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku lokali gastronomicznych, punktów usługowych i tym podobnych. Użytkownicy szukają ich za pomocą specjalnych zapytań, takich jak "pizzeria w pobliżu" czy "najlepszy prawnik Warszawa Ochota" (a my powinniśmy się pod takie frazy, zwane lokalnymi frazami, pozycjonować). Google Moja Firma pozwala być widocznym w lokalnych wynikach wyszukiwania.
  • Interakcja z klientami. Narzędzie umożliwia bezpośrednią interakcję z klientami przez odpowiedzi na recenzje, posty i wiadomości, co zwiększa ich zaangażowanie.
  • Rejestracja w usłudze Profil Firmy w Google jest bezpłatna!

  • ➡️ Przeczytaj też: Pozycjonowanie lokalne: 7 przydatnych wskazówek. Nakieruj odbiorców na swoją stronę!

    Profil Firmy w Google a SEO naszej strony


    Korzystanie z usługi Google Business Profile i posiadanie świetnej wizytówki niesie za sobą szereg korzyści pod kątem SEO strony. Jakie to korzyści? Przyjrzyjmy się im bliżej:

  • Lokalne SEO. Profil Firmy w Google jest kluczowym elementem strategii lokalnego SEO. Optymalizacja profilu znacząco poprawia pozycjonowanie firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania (local search).
  • Większa widoczność. Zoptymalizowany profil w usłudze Google Business Profile zwiększa szanse na wyświetlenie się w tzw. "local pack", czyli na widocznej pozycji w wynikach wyszukiwania.
  • Rich snippets. Informacje z wizytówki mogą być wykorzystywane do wyświetlania tzw. "rich snippets" w wynikach wyszukiwania, co zwiększa atrakcyjność linków i może prowadzić do wyższych wskaźników CTR (click-through rate). Rich snippets to rozszerzone elementy opisu danej strony internetowej. Wzbogacają wyniki wyszukiwania i udzielają dokładniejszych informacji.
  • Opinie klientów. Recenzje i oceny użytkowników wpływają na reputację firmy i mogą pozycjonować ją wyżej w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo aktywne zarządzanie recenzjami przyczynia się do poprawy ogólnej oceny i przyciąga więcej klientów.
  • Backlinki, czyli linki zwrotne. Linki z Profilu Firmy w Google prowadzące do strony internetowej mogą przyczynić się do zwiększenia autorytetu domeny w oczach wyszukiwarek. Wyszukiwarka "widzi", że inne strony polecają naszą, co jest świadectwem renomy.

  • Co istotne, nasz Profil Firmy w Google musimy zweryfikować. Robi się to za pomocą specjalnego kodu weryfikacyjnego. W ten sposób Google zyskuje pewność, że dana wizytówka jest faktycznie wizytówką naszej firmy. Można tego dokonać na kilka sposobów, m.in. przez telefon czy e-mail.

    W razie trudności z obsługą Profilu Firmy, Google oferuje wsparcie w swoim centrum pomocy we wpisie Zarządzanie profilem firmy bezpośrednio w Google.

    Podsumowując: Profil Firmy w Google jest niezbędnym narzędziem dla każdego właściciela biznesu internetowego, który chce zwiększyć swoją widoczność w sieci, poprawić lokalne SEO oraz budować zaufanie i zaangażowanie klientów. Jeśli jeszcze go nie masz, warto założyć go już teraz!

    ➡️ Przeczytaj dodatkowo: Geolokalizacja: jak wpływa na pozycjonowanie strony?

    Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online! Jeśli zastanawiasz się nad samodzielnym pozycjonowaniem, pragniesz zweryfikować dotychczasowe działania i zdobyć cenną wiedzę, nadzorujesz zewnętrznych podwykonawców bądź projekty SEO we własnej firmie - mamy dla Ciebie idealne rozwiązanie. Zapisz się na nasze profesjonalne Szkolenie z SEO (pozycjonowania)!

    Jan Wojciechowski

    Content Marketing Specialist


    Specjalista Content Marketingowy z kilkuletnim doświadczeniem. Studiował Zarządzanie i Marketing na Uniwersytecie Warszawskim. W swojej pracy łączy lekkie pióro, wiedzę contentową i zamiłowanie do nowych technologii. Prywatnie miłośnik sportu, literatury oraz ilustrator książek.
    Szkolenia
    Polski